سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
نمایشگاه‌های استانی کتاب فضای مناسبی برای گفت‌وگو و رشد آگاهی جامعه است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه استانی کتاب گلستان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب فضای مناسب برای گفت‌وگو و رشد آگاهی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه استانی کتاب گلستان صبح امروز (4 آبان‌ماه) با حضور حجت‌لاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و جمعی از مدیران اجرایی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان برگزار شد.
 
در این مراسم، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: استان گلستان استانی فرهنگی و با مردمان فرهنگ‌دوست است. بسیار خرسندم که در افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب در این استان حضور دارم.
 
وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب جشن دانایی است که با حضور ناشران و اهل فرهنگ و ادب برگزار می‌شود. برگزاری این نمایشگاه‌ها ادامه راه قیام امام حسین (ع) در مبارزه با جهل و نادانی است.
 
حشمتی بیان کرد: جامعه‌ای که در آن مردمش به سمت مطالعه و کتابخوانی سوق داده می‌شوند جهل در آن جامعه از بین می‌رود و آن جامعه توسعه پیدا می‌کند. چگونه می‌توانیم در منطقه از لحاظ پیشرفت، اول باشیم اما از نظر مطالعه جایگاه مناسبی نداشته باشیم.
 
وی پس از معرفی کتاب «شرح حدیث جنود عقل و جهل» گفت: بسیاری از گناهانی که در جامعه صورت می‌گیرد به دلیل جهالت و جاهلانه عمل کردن است. ما باید جنود عقل را نیز بشناسیم. جنود عقل دانایی است.
 
حشمتی درباره برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب گفت: اکنون نمایشگاه‌های استانی کتاب به جشنواره دانایی تبدیل شده است که جوانان ما را به خواندن و مطالعه هدایت می‌کند. ما باید از این فضای ایجاد شده بهترین بهره را ببریم و جوانان را به این جشنواره دعوت کنیم تا از فضای گفت‌وگو در آن بهره ببرند و جامعه رشد پیدا کند. اگر ما بتوانیم جوانان و آحاد جامعه را به خواندن بیشتر تشویق کنیم به توسعه کشور خود کمک شایانی کرده‌ایم.
 
دهمین نمایشگاه استانی کتاب گلستان از 4 تا 9 آبان‌ماه به همت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور 482 ناشر از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها