سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
برپایی کارگاه‌های تخصصی کتابت و نسخ خطی در موزه ملک

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در آستانه ششمین جشنواره فرهنگی هنری ماه هشتم مجموعه نشست‌ها و کارگاه‌هایی تخصصی و آموزشی در حوزه هنرهای سنتی مربوط به کتابت و نسخ خطی را با حضور استادان این حوزه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، با در پیش بودن دهه کرامت (از میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها تا میلاد امام رضا علیه‌السلام، 6 تا 16 شهریور) و به مناسبت برگزاری جشنواره ماه هشتم، مجموعه‌ای از کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی مربوط به کتابت و نسخ خطی را برگزار می‌کند.

استادان هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی، در روزهای برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی هنری ماه هشتم، با سه کارگاه «پرس با نشاسته در هنرهای سنتی و خوش‌نویسی»، «ساخت کاغذ ابری» و «مرمت کاغذ»، به ارائه تجربیات خود به هنرجویان در زمینه کتابت می‌پردازند.
     
کارگاه «پرس با نشاسته در هنرهای سنتی و خوش‌نویسی» در روز یک‌شنبه 9 شهریور از ساعت 12 تا 16 با تدریس «رامین مرآتی» نگارگر و کارشناس هنرهای سنتی، میزبان هنرجویان خواهد بود. کارگاه «ساخت کاغذ ابری» با تدریس «مهدی سهرابی» خوشنویسی و ابری‌ساز در روز سه‌شنبه 11 شهریور از ساعت 12 تا 16 برگزار خواهد شد.

کارشناسان مرمت و حفاظت موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک سرانجام در روز چهارشنبه 12 شهریور با برگزاری کارگاه «مرمت کاغذ» از علاقه‌مندان به آشنایی با مرمت کاغذهای گوناگون میزبانی خواهد کرد.
 
دوستداران و علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه‌ها می‌توانند با شماره تلفن 66726613 (داخلی‌های 181 و 138) تماس بگیرند یا به شیوه حضوری به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی تهران، میدان امام خمینی(ره)، خیابان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد، بخش پژوهش و آموزش مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط