یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
پورامینی زایران را به جست‌وجوی فدک می‌برد

کتاب «در جست‌وجوی فدک» جدیدترین اثر حجت‌الاسلام محمدامین پورامینی، مدرس حوزه علمیه قم، منتشر شد. این کتاب جلد 106 مجموعه کتاب‌های «رهنما» است که از سوی آستان قدس رضوی به زایران اهدا می‌شود.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ـ کتاب «در جست‌وجوی فدک» اثر حجت‌الاسلام محمدامین پورامینی، صدوششمین جلد از مجموعه «رهنما»ست. مجموعه رهنما شامل کتاب‌هایی در قطع جیبی در موضوعهای مختلف بینشی و عقیدتی و همچنین آثاری در حوزه پاسخ به شبهات است که از سوی انتشارات آستان قدس رضوی، منتشر می‌شود و به‌رایگان در اختیار زایران حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس، قرار می‌گیرد. 

کتاب «در جست‌وجوی فدک» اثری پژوهشی ـ عقیدتی اما به زبان ساده است که شامل هفت فصل می‌شود که عبارتند از «فدک: محدوده ومالكيت آن»، «چرا فدک در اختيار فاطمه (ع) قرار گرفت؟»، «غصب فدک، چرا؟»، «گام‌های استوار برای احقاق حق»، «جعل حديث برای توجيه غصب فدک»، «سرنوشت فدک» و «خطبه فدكيه و راز تكيه برفدک».

مهم‌ترین سؤال‌ها و شبهاتی که نویسنده در فصول هفت‌گانه کتاب «در جست‌وجوی فدک» پاسخ آن‌ها را آورده، به این شرح است: «فدک چیست؟»، «محدوده فدک كجاست؟»، «علت تأکید و تکیه بر مسئله فدک چيست؟»، «موضع حضرت فاطمه زهرا (ع) چیست؟»، «موضع غصب‌كنندگان فدک کدام است؟»، «تأثیر کلامی، فقهی این بحث چیست؟»، «علت استمرار این بحث و موج آفرینی درباره آن چيست؟» و «بازتاب مسئله فدک چگونه بوده است؟».
 


پورامینی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «برخی ساده‌اندیشانه فکر می‌کنند که فدک فقط باغی در دست حضرت زهرا (ع) بود که بعد تصرف و غصب شد؛ قضیه‌ای بود و تمام شد و رفت!... قضیه بسیار عمیق‌تر و ماجرا فراتر از آن است. بحث از فدک بحث از زمین غصب‌شده نیست! فدک نماد خلافت حقه و امامت است. فدک آینه تمام‌نمای ولایت است. غصب فدک یعنی غصب خلافت؛ تهی ساختن منبع مالی تشکیلات امامت حقه. تکیه فاطمه زهرا (ع) و اهل بیت بر فدک تکیه بر خلافت حقه و روشنگری امت جهت یافتن راه سعادت خویش است که تنها در پرتور امامت امامان معصوم به دست می‌آید.»

«در جست‌وجوی فدک» از سوی انتشارات آستان قدس رضوی در 64 صفحه جیبی منتشر شده و به‌رایگان در میان زایران حرم رضوی توزیع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها