چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
«اسناد و خاطرات شیخ مصطفی رهنما» بازخوانی و مرور شد

مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام ‌والمسلمين شيخ مصطفی رهنما، کتاب «اسناد و خاطرات شیخ مصطفی رهنما» را معرفی کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این روحانی نقش و تلاش فراوانی در روشنگری و تبیین اندیشه‌های بلند اسلام داشت.

مركز اسناد انقلاب اسلامی چند سال قبل موفق شد مصاحبه‌هایی با این شخصیت داشته باشد و خاطرات او را در قالب كتابی با نام «اسناد و خاطرات شیخ مصطفی رهنما» در سال 1390 منتشر کند. 

در قسمت‌هایی از این کتاب آمده است:«شاید بتوان اسناد و خاطرات را دو مولفه‌ اصلی پژوهش‌های تاریخ معاصر تلقی كرد كه با كنار هم گذاشتن آن‌ها می‌توان وقایع تاریخی را بازسازی و تجزیه و تحلیل نمود...
رهنما را می‌توان یك مبارز مستقل و تا حدودی تكرو تلقی كرد كه هر چند با تشكیل "جمعیتِ مسلم آزاد" و نشر ارگان آن یعنی مجله‌ "حیات مسلمین" سعی كرد تشكیلاتی عمل كند، ولی چون تعدادی انگشت‌شمار از افراد جذب جمعیت مذكور شدند ناچار او به تنهایی این راه را ادامه داد. تردیدی نیست كه دغدغه‌های اصلی وی در این حركت، مذهب و دینداری او بود. رهنما از خاندانی روحانی و مبارز برخاسته و برادران واحدی در "جمعیت فدائیان اسلام" دایی‌های او بودند»
 
حجت‌الاسلام ‌والمسلمين شيخ مصطفی رهنما که فعالیت‌های بسیاری در دفاع از حقوق مردم فلسطین داشت در سن 87 سالگی به علت كهولت سن درگذشت. 

کتاب «اسناد و خاطرات شیخ مصطفی رهنما» را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با شمارگان دو هزار نسخه در 552 صفحه به بهای هشت هزار و 900 تومان در شهریور ماه سال 90 چاپ کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها