چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
انتشار تفسیر تنزیلی قرآن

کتاب «تفسیر تنزیلی قرآن؛ به ترتیب نزول» به قلم عبدالکریم بهجت‌پور به تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار کتاب شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، تفسیر از شریف‌ترین دانش‌های اسلامی است که همزمان با فرود آمدن نخستین آیات شکل گرفت. این سبک تفسیری به انسجام مجموعه آیات هر سوره و معنادار روابط ظاهر و پنهان آیات درونی سوره و سیاق و تناسب میان آن‌ها توجه ویژه می‌کند.

در این سبک تفسیری نقش رسول خدا(ص) به عنوان معمار تغییر و تحولات مورد توجه جدی قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود میان آموزه‌های ترتیبی جامعه و تذکر‌ها، توصیه‌ها، تسلیت‌ها و سایر رهنمودهای خدا به ایشان که در لابه‌لای آیات و سوره آمده است، ارتباط برقرار شود. مفسران این سبک براین باورند که این نگاه تفسیری، دانش‌هایی افزون بر دیگر سبک‌های تفسیری را در دسترس پژوهشگران قرار می‌دهد و برخی از ابعاد جدید معنایی قرآن را در اختیار قرآن‌پژوهان می‌گذارد.

فصول کتاب «تفسیر تنزیلی قرآن؛ به ترتیب نزول» به مباحثی درباره کلیات، مبانی، اصول و سودمندی سبک تفسیری به ترتیب نزول می‌پردازد.

نخستین چاپ کتاب «تفسیر تنزیلی قرآن؛ به ترتیب نزول» با شمارگان یک هزار نسخه در 448 صفحه و به بهای 180 هزار ريال از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط