شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
آسیبی به نام «تعرض به زنان» بررسی می‌شود

«تعرض به زنان» عنوان اثری از سیدافشین محمدباقر طباطبایی است که با بررسی این آسیب اجتماعی عوامل زمینه‌ساز و راهکارهای کنترل این معضل اجتماعی را از نگاه کارشناسان بیان می‌کند.-

سیدافشین محمدباقر طباطبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: در پی حادثه اذیت و آزار گروهی از متجاوزان به عنف به جمعی از بانوان در نجف آباد اصفهان تصمیم‌ام برای نگارش این کتاب جدی‌تر شد.

وی افزود: با بررسی ریشه‌های تاریخی «تعرض به زنان» در اقوام مختلف به مساله شکننده‌بودن بانوان در جامعه پرداختم و نظر کارشناسان گوناگون را در این زمینه بیان کرده‌ام.

نویسنده کتاب ادامه داد: در تحقیقاتم که در این کتاب نیز جای دارد، به این نتیجه رسیدم که در موارد زیادی بانوان به دلیل انتخاب برخی الگوهای رفتاری که موجب تحریک مهاجم می‌شود، خود مقصر هستند. البته ممکن است بسیاری منتقد چنین تفکری باشند اما این عقیده شخصی من نیست بلکه حقیقتی است که آمارها و تحقیقات آن را عنوان می‌کند و کارشناسان حوزه مسایل اجتماعی و روانشناسی نیز بر همین باورند.

این مربی هنرهای رزمی افزود: با آگاهی از این مقوله می‌توانیم تا حد زیادی چنین جرایمی را کاهش دهیم و در حقیقت با کنترل شرایط میزان جرم و جنایت را محدود کنیم.

از  آثار طباطبایی می‌توان کتاب‌های «راهی به‌نهایت حقیقت»، «دفاع»، «خشونت‌های اجتماعی»، «یک نفس زندگی» و «چهار راه» را نام برد.

کتاب «تعرض به زنان» مجوز نشر خود را گرفته و از سوی انتشارات نقش نگین اصفهان در راه چاپ و نشر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط