دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
نشست‌های شعر آیینی در حوزه هنری برپا می‌شود

جلسات انجمن شعر آیینی حوزه هنری سه‌شنبه‌های هر هفته برگزار خواهد شد. در این برنامه‌ها علی انسانی و یوسفعلی میرشكاك حضور دارند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، این جلسات با حضور علی انسانی و یوسفعلی میرشكاك از شاعران پیشكسوت و آیینی كشورمان سه‌شنبه هر هفته ساعت 17 تا 19 در سالن اجتماعات مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار می‌شود. 

محمود حبیبی‌كسبی، مسوول برپایی این جلسات گفت: در نشست‌های تخصصی انجمن شعر آیینی، سعی خواهیم كرد  نیمی از جلسه را به قرائت گنجینه شعر آیینی و آثار برتر تاریخ شعر آیینی همچون عمان سامانی، محتشم كاشانی، نیر تبریزی و دیگر شاعرانی از این دست اختصاص دهیم و پس از آن كارشناسان هنری درباره كم و كیف اشعار صحبت خواهند كرد. در این جلسات، شاعران جوان نیز شعرهای آیینی خود را قرائت می‌کنند. 

حبیبی كسبی یكی از ویژگی‌های برگزاری این نشست‌های تخصصی را تولید شعرهای آیینی توسط شاعران جوان دانست و افزود: ما در این نشست های تخصصی بنا به فراخور اتفاقات تقویمی تاریخ تشیع، موضوعاتی را به شاعران جوان منتقل می‌کنیم که در نهایت اشعار درخور تولید شده به صورت كتاب منتشر خواهد شد. 

این شاعر كشورمان یكی از مهم‌ترین جلوه‌های هنر متعهد را سرودن شعر آیینی ذكر کرد و توضیح داد: شعر آیینی و شعر شیعی از دیرباز در ادبیات فارسی رویكرد موفقی داشته‌ و حجم قابل تامل و مثال زدنی را به خود اختصاص داده‌اند. بعد از انقلاب نیز بسیاری از مراكز فرهنگی - هنری كشور چون حوزه هنری به عنوان یكی از حامیان شعر آیینی به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته است.





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها