جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
آشنایی با فرآیند تولید کتاب در نمایشگاه کتاب

مشاور بخش چاپ و نشر بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از برگزاری نشست های تخصصی و عمومی در غرفه صنعت چاپ، برای آشنایی با فرآیند تولید کتاب از طراحی تا صحافی خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، احمد علمشاهی در گفت و گو با ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت:‌ امسال در بخش جنبی نمایشگاه، سالن معرفی صنعت چاپ با سه برنامه مختلف بر پا خواهد شد؛ بخش نخست به معرفی تولید کتاب،‌ از طراحی تا صحافی اختصاص دارد و چاپ کتاب با دستگاه های مختلف در دو نوع افست و دیجیتال نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های آموزشی این غرفه برای بازدیدکنندگان افزود: نمایش تصویری سیر تکاملی صنعت چاپ و معرفی آثار فاخر و مجموعه های چاپی منتخب سال گذشته، از دیگر برنامه های غرفه صنعت چاپ در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب هستند.

علمشاهی از برگزاری نشست های تخصصی و عمومی در سالن صنعت چاپ خبر داد و گفت: سالن صنعت چاپ به صورت روزانه، میزبان نشست های تخصصی و عمومی برای علاقه‌مندان این حوزه خواهد بود. معرفی "I.S.C" در نمایشگاه کتاب "پایگاه استنادی علوم جهان اسلام: I.S.C" برای نخستین بار در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت خواهد کرد تا برترین دانشگاه ها و محققان جهان اسلام را در بخش بین الملل این نمایشگاه معرفی کند.

به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، این پایگاه اطلاع رسانی وظیفه رصد علوم مختلف در جمهوری اسلامی ایران و 57 کشور مسلمان جهان را برعهده دارد. پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بررسی مقالات و مجلات علمی این کشورها، برترین آثار علمی و پژوهشی را انتخاب و بارگذاری می کند. همچنین بهترین دانشگاه ها، مولفان، موسسات پژوهشی و مقالات جهان اسلام در این پایگاه معرفی می شوند. با توجه به حضور مخاطبان داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، معرفی جامعه علمی کشورهای مسلمان در این نمایشگاه ضروری به نظر می رسد و دست اندرکاران پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، اطلاعاتی درباره این سایت در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهند داد. این پایگاه به نشانی www.isc.gov.ir در دسترس است.

حضور فعال انتشارات ارتش در نمایشگاه کتاب

حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و برقراری ارتباط دوسویه بین ناشر و مخاطب، زمینه های تدوین کتاب های فاخر را با تکیه بر سلیقه مخاطبان فراهم می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب به ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: انتشارات ارتش با حضور در نمایشگاه کتاب، مخاطبان تازه ای در میان اقشار مختلف جامعه، به ویژه جوانان پیدا کرده است.

وی با اشاره به استقبال جوانان از آثار ادبی و تاریخ نظامی دفاع‌مقدس در این نمایشگاه تصریح کرد: در کنار جذب جوانان در نمایشگاه کتاب، به دنبال تحقق نیازهای متخصصان و دانشجویان رشته های نظامی، علوم استراتژیک و امنیت ملی هستیم.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش تاکید کرد: حضور آجا در دوره های اخیر نمایشگاه کتاب تهران باعث برقراری ارتباط دوسویه با مخاطبان خارج از ساختار ارتش شده و از این مسیر، زمینه تدوین کتاب های فاخرتر با تکیه بر سلیقه مخاطبان فراهم شده است.

برپایی غرفه«خليج فارس» در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب

بخش ناشران بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، میزبان غرفه ويژه «خليج فارس» خواهد بود.

به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نقشه های تاریخی خلیج فارس با بیش از 50 نقشه از آثار نقشه نگاران دوره رنسانس، در بخش ویژه "خلیج فارس" به نمایش گذاشته مي‌شود. این مجموعه شامل بیش از 8 هزار و 500 نقشه و سند معتبر تاریخی درباره خلیج ‌فارس، ایران و منطقه خاورمیانه است. این در حالی است که تعدادي از اين نقشه‌ها براي نخستین بار در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرند.

مسوولان غرفه «خلیج فارس» با ارایه اسناد و مدارك تاريخی، به روشن کردن اذهان عمومی و بازدید کنندگان، به‌ویژه مخاطبان خارجی درباره اصالت نام خليج فارس خواهند پرداخت.

 اعلام آمادگي اورژانس تهران برای حضوردر ايام برگزاري نمايشگاه كتاب

مركز اورژانس تهران با حضور در بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به تمامي مراجعه كنندگان به كلينيك‌هاي سيار مستقر در نمايشگاه كتاب خدمات رايگان ارایه مي‌دهد.

رضا صمد پور، مسوول هماهنگی و جانشین عملیات اورژانس تهران در گفت وگو با ستاد خبری بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اعلام آمادگی اورژانس برای خدمات رسانی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب گفت: مركز اورژانس تهران طبق تصميمات اتخاذ شده درجلسات هماهنگي نهادها و سازمان‌هاي مشاركت كننده دربیست و ششمین نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، 2 روز قبل از افتتاح نمايشگاه در مصلي حضور خواهد داشت.

وي با بیان این‌که در نمایشگاه کتاب امسال این مرکز با افزایش تعداد نیروهای اورژانس و حضور بیش از 60 نفر هر روز در نمایشگاه کتاب خدمت رسانی می کنند، گفت: در ايام برگزاري نمايشگاه، 4كانكس مركز اورژانس تهران در نمايشگاه مستقر مي‌شوند و با امكاناتي از قبيل 8دستگاه آمبولانس و اتوبوس‌ ، 4 دستگاه موتور لانس و 4 دستگاه موتورATV برای خدمات رسانی به مصدومان و تردد در قسمت های پرازدحام نمایشگاه، ‌8 چادر امدادي، 4موتور سيكلت امدادي، 5پزشك و 30پرستار، 20 کاردان فوریت های پزشکی و5 امدادگر، آماده ارايه خدمات به مراجعه كنندگان هستند. جانشین عملیات اورژانس تهران اظهار کرد: همچنین 2 دستگاه خودرو فرماندهی مجهز به تجهیزات بحران و یک بالگرد اورژانس نیزدرایام برگزاری نمایشگاه درصورت انتقال فوری مصدومان به بیمارستان آماده باش است.

وي تصريح كرد:‌ سال گذشته هفت هزار و 600 مورد مراجعه سرپايي در كلينيك‌هاي مستقر در نمايشگاه داشتيم و امسال مركز اورژانس تهران با تأمين داروهاي مورد نياز بيماران و پزشكان مجرب آمادگي لازم را براي حضور در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران دارد.

صمد پور یادآور شد: اورژانس تهران در 4 ضلع مصلی از جمله ورودی شبستان، پشت بام شبستان، ضلع شمال، مقابل در 17 و غرفه کودکان مستقر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها