یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
«اسلام متصوفان» به مخاطب ایرانی معرفی می‌شود

ترجمه کتاب «اسلام متصوفان» توسط کبری روشنفکر پایان یافت. این اثر از سوی انتشارات هرمس منتشر می‌شود._

مترجم این اثر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این اثر توضیح داد: «اسلام متصوفان» متعلق به نویسنده‌ای الجزایری است و بخشی از یک طرح بزرگ به شمار می‌آید که به بررسی تاریخ تصوف اختصاص دارد. این اثر با استفاده از سیصد منبع که صد و پنجاه عنوان آن‌ها به زبان فرانسه‌اند نوشته شده است.

روشنفکر ادامه داد: این اثر یک عنوان از مجموعه کتاب‌هایی است که برداشت‌ها و خوانش‌های متعددی را از اسلام مانند اسلام تصوف، اسلام فلاسفه، اسلام سنی و اسلام شیعه شرح می‌دهد.

وی درباره ساختار کتاب توضیح داد: نویسنده این اثر ابتدا به مفهوم زهد می‌پردازد و سپس تصوف در دوره‌های مختلف را واکاوی می‌کند. دوره میانه یعنی دوران مغولی ایران، چگونگی رابطه تصوف و سیاست و ورود این جریان به بخش اقتصادی نیز از دیگر مواردی است که نویسنده آن‌ها را در کتابش بررسی کرده است.

این مترجم یادآوری کرد: نویسنده کتاب مذکور جریان تصوف در قرون اخیر را نیز به طور کوتاه مورد بررسی قرار می‌دهد. به زعم وی امام خمینی(ره) یکی از متصوفان قرن اخیر قلمداد می‌شود. 

«اسلام متصوفان» را انتشارات هرمس منتشر می‌کند و به احتمال زیاد در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران(اردیبهشت1392) عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها