دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۰
استقبال مردم زنجان از ایستگاه‌های مطالعه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از استقبال مردم این استان از طرح برپایی ایستگاه‌های مطالعه خبر داد و گفت: شش ایستگاه‌ مطالعه در سطح شهرستان زنجان برپا شده‌اند.-

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: راه‌آهن، بانک ملی، بانک صادرات، امامزاده سید ابراهیم(ع) و استانداری (دو ایستگاه) مکان‌هایی‌اند که در آن‌ها از چند روز پیش ایستگاه‌های مطالعه راه‌اندازی و افتتاح شده‌اند. 

وي اضافه کرد: در حدود دو هفته‌ای که از افتتاح این ایستگاه‌ها می‌گذرد، استقبال مردم بسیار خوب بوده است و این اقدام علاوه بر افزایش سطح مطالعه مردم، باعث اعتمادسازی میان مردم نیز می‌شود، چراکه تعدادی کتاب بدون کنترل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

احمدخانی افزود: حدود 40 هزار جلد کتاب در این ایستگاه‌های مطالعه قرار داده شده‌اند که علاقه‌مندان به مطالعه حتی می‌توانند این کتاب‌ها را همراه خود ببرند و پس از مطالعه، در همان ایستگاه یا ایستگاه دیگر تحویل دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در پایان گفت: طرح پیک مهر نیز که از شهریور امسال در 40 نقطه مرکز استان راه‌اندازی شده، همچنان ادامه دارد و با استقبال خوبی مواجه شده است. این طرح نیز در راستای افزایش سرانه مطالعه در سراسر کشور برگزار می‌شود. بر اساس این طرح، قفسه‌های کتاب در معابر پرتردد مراکز استان‌ها تعبیه می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط