یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
«آهسته‌خوانی»‌ میرافضلی کتاب می‌شود

مجموعه‌ای از شعرهای کوتاه سیدعلی میرافضلی در دفتری با عنوان «آهسته‌خوانی» به زودی منتشر می‌شود. این شعرها طی سال‌های اخیر سروده شده‌اند.-

میرافضلی درباره این مجموعه شعر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «آهسته‌خوانی» دربرگیرنده 230 شعر کوتاه نیمایی است که طی سه یا چهار سال اخیر سروده شده‌اند. اغلب این شعرها از مضمون عاطفی و تا حدودی اجتماعی برخوردارند.

وی افزود: پیش‌تر این سروده‌ها در فضای مجازی منتشر و با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شده بود. این کتاب در حقیقت دومین مجموعه شعر کوتاه من و هفتمین دفتر شعرم است.

این شاعر به نخستین مجموعه شعر کوتاهش اشاره و تشریح کرد: نخستین کارهای کوتاهم در دفتری با عنوان «گنجشک ناتمام» در سال 1389 منتشر شد. فکر می‌کنم به لحاظ تنوع تصویرهای شعری، پختگی زبانی و تنوع تجربه سروده‌های کتاب «آهسته‌خوانی» نسبت به آن دفتر از سطح بالاتری برخوردار هستند. هرچند که زمینه مضمونی شعرهای مجموعه «آهسته‌خوانی» و شعرهای دفتر «گنجشک ناتمام» به یکدیگر نزدیک هستند. 

میرافضلی متولد 1348 در رفسنجان و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. از  آثار او می‌توان به مجموعه شعرهای «تقویم برگ‌های خزان»، «گنجشک ناتمام»، «رباعیات خیام در منابع کهن»، «در آستانه تازه شدن»، «گوشه تماشا» (مروری بر جریان رباعی معاصر از 1300 تا 1382)، تصحیح «رباعیات فکری مشهدی»، تصحیح «رباعیات سنایی غزنوی» و تصحیح «رباعیات حامد بن ابی‌الفخر اوحدالدین کرمانی» اشاره کرد.

مجموعه شعر «آهسته‌خوانی» در 128 صفحه از سوی نشر «نون» در دست چاپ است و به زودی راهی بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط