دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی «سامان کتاب» برای معرفی کتاب‌های مناسب

کارشناس دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش از طراحی پایگاه اطلاع‌رسانی «سامان کتاب» خبر داد و گفت: این سایت با هدف سرعت بخشیدن به فرآیند اطلاع‌رسانی عناوین کتاب‌هایی که در این دبیرخانه مناسب شناخته می‌شوند، برای سال تحصیلی آینده راه‌اندازی خواهد شد.-

بهروز رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: اکنون اطلاعات و مشخصات کتاب‌هایی که در دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش به عنوان کتاب مناسب شناخته می‌شوند به صورت ماهانه در پایگاه اطلاع رسانی www.samanketab.roshdmag.ir منتشر می‌شوند.

وی در ادامه سخنانش گفت: با راه‌اندازی سایت «سامان کتاب» در سال تحصیلی 93 ـ 92 این امکان به وجود می‌آید تا کاربران، ناشران و مولفان به صورت لحظه‌ای با عناوین کتاب‌های مناسب آشنا شوند.

دبیر پایگاه اطلاع‌رسانی «سامان کتاب» با اشاره به شیوه فعالیت این سامانه توضیح داد: پس از این‌که داوران امتیاز کتاب‌ها را در این سایت ثبت کردند، این سایت به صورت خودکار امتیازها را جمع می‌کند و در صورت کسب امتیاز لازم، کتاب مورد نظر را به عنوان کتاب مناسب معرفی می‌کند.
رضایی ادامه داد: این پایگاه اطلاع‌رسانی همچنین قادر خواهد بود تا وضعیت (مناسب یا نامناسب) مجموعه کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی را از طریق ایمیل به ناشران اطلاع دهد. 

کارشناس دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی عنوان کرد: از دیگر ویژگی‌های سایت «سامان کتاب» می‌توان به صدور گواهینامه برای هر کتاب به صورت منسجم و دایمی اشاره کرد. این گواهینامه مشخصات کتاب و دلایل مناسب شناخته شدن آن از سوی کارشناسان و داوران دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی را دربرخواهد داشت.

وی در پایان گفت: دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی در نظر دارد همزمان با انتشار مکتوب کتابنامه‌ها با راه‌اندازی سامانه «سامان کتاب» به انتشار آن‌ها به صورت الکترونیکی نیز اقدام کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • afsaneh ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    درخواست عضویت وهمکاری در تالیف وترجمه
  • نادر نورانی ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    باسلام و قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان: آیا کتاب : مجموعه اشعار بنفشه : این جانب تاییدشده است؟ باتشکر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط