سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
ارایه خدمات 24 ساعته در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه

کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: با افتتاح کتابخانه امیرکبیر در کرمانشاه و فراهم شدن امکانات لازم، خدمات 24 ساعته در هفت روز هفته برای مخاطبان ارایه خواهد شد. اکنون شیفت شبانه کتابخانه عمومی شهید بهشتی نیز با استقبال فراوان در کرمانشاه روبه‌رو شده است.-

 معصومه حسنی‌خوانسار با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این طرح بر اساس ابلاغ دستور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای راه‌اندازی شیفت شبانه در یک کتابخانه عمومی هر استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح قرار شد در یک کتابخانه عمومی در هر استان طی هفت روز هفته، 24 ساعت خدمات ارایه شود. ما نیز در راستای اجرای این طرح، شیفت شبانه را در کتابخانه شهید بهشتی راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: در ابتدای کار به دلیل کمبود نیرو امکانات این طرح در شش روز هفته و به مدت 16 ساعت در روز اجرا می‌شود که آن هم با استقبال فراوان مخاطبان روبه‌رو شده است.

حسنی‌خوانسار با بیان این‌که استقبال اعضا از این کتابخانه چشمگیر است، اظهار کرد: این استقبال به شکلی است که ظرفیت سالن مطالعه در زمان ویژه آقایان در حال تکمیل است. 

کارشناس کتابخانه‌ها، آمار حضور آقایان در کتابخانه را 48 نفر و آمار حضور بانوان را 10 نفر عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت سالن مطالعه 52 نفر است که با توجه به درخواست‌ها و مراجعات مکرر اعضا، فضای کنونی جوابگوی آینده نخواهد بود.
 
وی همچنین از ارایه خدمات در تمامی روزهای هفته همزمان با آغاز سال 92 خبرداد و اضافه کرد: سال آینده با استخدام سه نیروی جدید در شیفت شب امکان ارایه 24 ساعته خدمات در هفت روز هفته را داریم.

به گفته حسنی‌خوانسار با توجه به تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه امیرکبیر در استان کرمانشاه و فراهم شدن امکانات لازم، امکان اجرای هرچه بهتر این طرح در این استان به وجود خواهد آمد.

این مقام مسوول با اشاره به سرانه فیزیکی فضای کتابخانه‌ای در استان کرمانشاه عنوان کرد: اکنون برای هر صد نفر یک متر و 46 سانتی‌متر مربع فضای کتابخانه‌ای فراهم شده که از حد استاندارد آن پایین‌تر است اما با افتتاح کتابخانه امیرکبیر این میزان به دو متر مربع خواهد رسید که مطلوب ماست.
 
خوانسار یادآور شد: کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر کرمانشاه از 22 آبان‌ماه سال جاری به صورت سه شیفت و از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 12 شب به مراجعان خدمات‌رسانی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط