دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
«فرهنگ واژگان تخصصی مطالعات زنان، خانواده و جنسیت» تدوین شد

شیوا شکاری تدوین «فرهنگ واژگان تخصصی مطالعات زنان، خانواده و جنسیت» را به پایان رساند. این اثر به مترجمان و مراکز ترجمه‌ای کمک می‌کند آثار تخصصی این حوزه را به درستی به زبان فارسی برگردانند.-

مدیر مسوول انتشارات جامعه‌شناسان با اشاره به این که در تدوین این فرهنگنامه از منابع مختلف و جامعی استفاده کرده است به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در ترجمه آثار این حوزه با جای خالی چنین کتابی مواجه شدم چرا که اکنون در مقوله خانواده، بحث مطالعات زنان و حوزه‌های وابسته متون متعددی ترجمه می‌شود.

شکاری افزود: برای آگاهی از واژگان تخصصی و ترجمه دقیق و درست نیاز به منبعی مرجع وجود دارد، «فرهنگ واژگان تخصصی مطالعات زنان، خانواده و جنسیت» می‌تواند به مترجمان در این زمینه یاری رساند.

کارشناس ارشد مطالعات زنان با بیان این که این فرهنگنامه برگردان واژگان انگلیسی به فارسی این حوزه تخصصی را دربردارد، گفت: اگر امکاناتی فراهم شود نسخه فارسی به انگلیسی این اثر را نیز تنظیم می‌کنم.

شکاری با اشاره به این که پیش‌تر نیز خبرهایی از آغاز به تدوین این اثر داده شده بود، افزود: بسیاری از مترجمان و متخصصان حوزه مطالعات اجتماعی در انتظار انتشار این اثر بودند.

کارشناس ارشد جامعه‌شناسی اعلام کرد: قرار است انتشارات جامعه‌شناسان این فرهنگنامه را در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که  اردیبهشت ماه سال 92 برگزار می‌شود، ارایه و از این کتاب رونمایی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها