چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب لرستان هنوز معلوم نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: با این ‌که ما جزو نخستین استان‌هایی بودیم که برای برگزاری نمایشگاه کتاب و تعیین تاریخ آن درخواست ارایه دادیم اما هنوز تاریخ برگزاری این نمایشگاه مشخص نشده است._

حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: طی دو سال گذشته نمایشگاه لرستان در زمان مناسبی به ویژه از لحاظ موقعیت آب و هوایی برگزار نمی‌شد. امسال برای این‌ که زمان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب استانی به لرستان اختصاص داده شود، از ابتدای سال نامه نگاری‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی به مکان برگزاری نمایشگاه کتاب استان لرستان هم اشاره کرد و افزود: امسال نیز مانند پارسال نمایشگاه در سوله‌های جهاد کشاورزی برگزار می‌شود، به این دلیل ‌که مجتمع نمایشگاهی استان در حال ساخت است و هنوز آماده نشده است. عملیات ساخت این بنا از سه سال پیش آغاز شده است و مشخص نیست چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود گفت: در حالی که برای برگزاری نمایشگاه کتاب استان لرستان آمادگی لازم را داریم، یکی از مشکلات ما برای برگزاری این نمایشگاه، مساله اقتصادی و کمبود بودجه است و به نظر می‌رسد در برگزاری آن با مشکلاتی مواجه شویم. البته سعی خواهیم کرد نمایشگاه را با کیفیت بیشتر نسبت به دوره‌های پیش برگزار کنیم. 

اسماعیلیان در ادامه به مراسم‌ رونمایی کتاب در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان لرستان هم اشاره و اضافه کرد: رونمایی و نقد کتاب‌های تازه منتشره در لرستان و کتاب‌هایی که توسط نویسندگان لرستانی نگاشته می‌شوند، از جمله برنامه‌های جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری است.

وی افزود: دوشنبه، دهم مهرماه، در مراسمی که با حضور جمعی از نویسندگان لرستانی در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، از کتاب‌های «مبشر شهادت» و «غریب طوس» نوشته حجت‌الاسلام رمضان تیموری، نویسنده لرستانی و کتاب «ناموران علمی ـ فرهنگی معاصر لرستان» نوشته علی‌داد برزویی رونمایی شد.

اسماعیلیان در پایان گفت: وظیفه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی است که مولفان و نویسندگان را به مردم معرفی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط