چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
«فرهنگنامه اقبال لاهوری» منتشر شد

کتاب «فرهنگنامه اقبال لاهوری» به کوشش «عون ساجد نقوی» از سوی انتشارات مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان و با مشارکت انتشارات «پورپ آکادمی» با هدف آشنایی با دشواری‌های زبان شعری اقبال منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اقبال لاهوری، آخرین قله شعر پارسی در شبه‌قاره، برای گویشوران زبان فارسی چهره‌ای آشنا است. 

طی دهه‌های گذشته درباره زندگی، شعر و اندیشه اقبال آثار فراوانی منتشر شده، اما فرهنگنامه‌ای از این دست تاکنون منتشر نشده است.

«فرهنگنامه اقبال لاهوری» عنوان پایان‌نامه دوره دکترای «عون ساجد نقوی» در رشته زبان و ادبیات فارسی است که به کوشش مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان منتشر شده. این کتاب دشواری‌های متن اشعار فارسی اقبال را آسان می‌کند و به خواننده کمک می‌کند تا هم اشارات تاریخی و فرهنگی سخن اقبال را به‌درستی درک کند و هم ویژگی‌های زبان فارسی شبه‌قاره را در زبان شعری اقبال بفهمد.

همچنین قهرمان سلیمانی، مدیر مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان نیز یادداشتی بر این کتاب نوشته که در آغاز اثر آمده است.

کتاب «فرهنگنامه اقبال لاهوری» به کوشش عون ساجد نقوی از سوی انتشارات مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان و با مشارکت انتشارات «پورپ آکادمی» در 263 صفحه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط