سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
«عکس‌های پشه‌ای» برای بچه‌ها به بازار آمد

کتاب «عکس‌های پشه‌ای» نوشته‌ی سعید موسوی است که به تازگی به دست انتشارات سوره‌ی مهر به چاپ رسیده.

ایبنا نوجوان: «عکس‌های پشه‌ای» اثری از سعید موسوی است. این کتاب برای گروه سنی (ج) نوشته شده و تصویگری آن بر عهده ملیکا سعیدا بوده است.

«عکس‌های پشه‌ای» داستان  پسری به نام «سعیدو» است. سعیدو دوست داشت سوار کشتی دزدان دریایی شود. او داستان‌های زیادی درباره‌ی دزدان دریایی شنیده بود و هیجان زیادی برای دیدن یکی از کشتی‌های آن‌ها داشت. دوست داشت سوار کشتی دزدان شود شاید گنجی پیدا کند یا شمشیری به دست آورد. شب‌ها با همین فکر به خواب می‌رفت. همیشه به آن مرغ ماهیخواری که می‌آمد و روی دکل می‌نشست حسودی‌اش می‌شد. دوست داشت او هم بال داشت تا می‌توانست برود و روی دکل کشتی بنشیند و از راز‌های آن‌ها مطلع شود. گاهی آرزو می‌کرد ماهی باشد تا به راحتی از پنجره‌های کشتی داخل برود و گوشه‌کنارش را نگاه کند تا شاید چیزی بدست آورد اما آیا سعیدو به آرزوهایش می‌رسد؟

زاویه دید این کتاب سوم شخص دانای کل است. 

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانید: «کشتی بزرگی که کنار بازار ماهی‌فروشان درون گل فرورفته بود، مدت‌ها آن‌جا بود و مردم درباره‌اش زیاد حرف می‌زدند. هر کس چیزی می‌گفت. یکی می‌گفت: این کشتی مال دزدان دریایی است. یکی دیگر می‌گفت: «کشتی تجارتی است. از داخلش تشت‌های طلا بیرون آورده‌اند!
بعضی می‌گفتند کشتی انگلیسی‌هاست که در زمان جنگ ایران و انگلیس این‌جا غرق شده. هر کس چیزی می‌‌گفت. وقتی آب رودخانه‌ی کارون بالا می‌آمد، تقریبا تمام کشتی به جز دکل‌هایش زیر آب می‌رفت. وقتی آب رودخانه پایین می‌آمد، قسمت زیادی از بدنه‌ی آن و پنجره‌هایش که روی آن‌ها را جلبک سبز و زرد پوشانده بود دیده‌ می‌شد.
»

این کتاب ۶۶ صفحه‌ای با شمارگان پنج هزار نسخه و به بهای چهار هزار ۶۰۰ تومان وارد بازار شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها