سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
زندگي اسكار وايلد بر پرده سينما

در فيلمي كه بر مبناي زندگينامه اسكار وايلد نويسنده بريتانيايي ساخته مي شود، كالين فرث ايفاي نقش خواهد كرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از كنتاكت، كالين فرث بازيگر بريتانيايي برنده جايزه اسكار براي بازي در فيلم «سخنراني پادشاه» قرار است در نقش «رگي» دوست نويسنده برجسته ايرلندي ظاهر شود. روپرت اورت نيز قرار است نقش اسكار وايلد را بازي كند. 

در اين فيلم كه با عنوان «شاهزاده خوشبخت» همنام داستان مشهوري از اسكار وايلد ساخته مي‌شود، اميلي واتسون و تام ويلكينسون هم بازي مي كنند. اين فيلم بيانگر روزهاي نهايي زندگي وايلد است و به بدبختي هاي زندگي او نگاه دارد. 

فيلم به كارگرداني روپرت ساخته مي‌شود و او  نخستين كارگرداني اش را تجربه مي‌كند. فيلمبرداري اين فيلم سال 2013 انجام مي شود . روپرت پيش از اين در فيلم اقتباسي نامزد اسكار «اهميت ارنست بودن» در سال 2002 بازي كرده بود. اين فيلم با اقتباس از رماني به همين نام كه وايلد در سال 1895 نوشته بود، ساخته شد. 

كالين فرث علاوه بر اين در فيلم ديگري نيز بازي كرده كه در آن در نقش نويل كوارد نمايشنامه نويس بازي مي‌كند. اين فيلم كمدي – درام با عنوان «سگ هاي ديوانه و مردان انگليسي» بيانگر داستان دو هفته از زندگي نويل در لاس وگاس در سال 1955 است.

اسکار وایلد (۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ تا ۳۰ نوامبر ۱۹۰۰)، شاعر، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و نویسنده داستان‌های کوتاه ایرلندی است. او در دانشگاه‌های ترینیتی، مگدالن و آکسفورد به تحصیل پرداخت. وی مجموعه داستان «شاهزاده خوشبخت» را برای دو پسرش نوشت و  سال ۱۹۰۰ با گمنامی درشهر پاریس درگذشت. 

«سالومه»، «بادبزن خانم ویندرمیر»، «اهمیت ارنست بودن» و«تصویر دوریان گری» شماري از آثار اين نويسنده برجسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها