چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
«نيكلا كوچولو غافلگير می‌شود»

«نيكلا كوچولو غافلگير مي‌شود» كتاب ديگري از مجموعه‌ي ماجراهاي «نيكلا كوچولو» است كه توسط انتشارات قطره و ايران‌بان منتشر شده است.

ايبنا نوجوان: «نيكلا كوچولو غافلگير مي‌شود» كتاب جديد مجموعه‌ي نيكلا كوچولو است. 
«زنگ گريپ فروت»، «شبي با طعم شكلات و توت فرنگي»، «چاق شدن بابا»، «رفتيم رستوران»، «غافلگيري» و «مثل بزرگ‌ها» برخي داستان‌هاي اين كتاب هستند.

در اين كتاب هم مانند بقيه‌ي كتاب‌هاي مجموعه، اتفاقاتي براي نيكلا مي‌افتد و البته خودِ نيكلا هم در اين اتفاقات دست دارد.

او مانند هميشه بازيگوش است گرچه با افتادن دندن لقش كمي غافلگير مي‌شود: «چند روز بود كه يكي از دندان‌هاي بالايي‌ام لق شده بود. با زبانم با آن بازي مي‌كردم. بعضي وقت‌ها يك كمي درد مي‌گرفت، ولي باز هم به اين كار ادامه مي‌دادم. ديروز ظهر وقتي مامان رفته بود آشپزخانه تا كباب بياورد، يك تكه نان گاز زدم و تق دندانم افتاد. خيلي ترسيدم و زدم زير گريه...»

اما غافلگيري بعدي براي نيكلا و خانواده‌اش وقتي است كه عمه ماتيلد، عمو كازيمير و پسرشان الوا سرزده و غافلگيرانه به خانه‌ي آن‌ها ‌آمدند.
نيكلا و پدر و مادرش كه انتظار مهمان نداشتند متعجب شدند اما ساعت غافلگيري خيلي زود تمام شد و عمه ماتيلد از آن‌ها قول گرفت كه روزي آن‌ها نيز سرزده به خانه‌شان بروند! 

جالب اينجاست كه بعد از خداحافظي عمه ماتيلد و همسر و پسرش، پدر نيكلا پيشنهاد كرد نيكلا و مادرش آماده شوند تا براي شام به خانه عمه ماتيلد بروند و آن‌ها را غافلگير كنند.
مثل اين‌كه پدر نيكلا هم دست كمي از خودش ندارند!
در اين كتاب داستان‌هاي بيش‌تري از خانواده‌ي نيكلا مي‌خوانيد.

«نيكلا كوچولو غافلگير مي‌شود» يكي از مجموعه كتاب‌هاي مجموعه‌ي ماجراهاي نيكلا كوچولو اثر نويسنده‌ي فرانسوي «رنه گوسيني» است.

اين كتاب 132 صفحه‌اي را انتشارات قطره و ايران‌بان با ترجمه‌ي «نيلوفر اكبري» و با قيمت 3 هزار تومان منتشر كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها