شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
فتاحی: همايش داستان كوتاه‌نويسان موجب رشد ادبیات می‌شود

حسین فتاحی، نویسنده، برگزاری همایش داستان كوتاه‌نویسان را به لحاظ تحليل روند اختصاصات فني و تكنيكي برای ادبيات معاصر لازم دانست و گفت: استمرار برپايي چنين همايشي مي‌تواند وضعیت ادبیات داستانی کشور را به رشد و بالندگی نزديک كند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، فتاحي در گفت‌وگو با ستاد خبري نخستین همايش داستان كوتاه ايران درباره ضرورت برگزاری اين همايش گفت: در زمینه ادبیات، نویسندگان باید بتوانند در فضایی مناسب و حرفه‌ای فعالیت کنند و دیدگاه پژوهشی و کارشناسانه، يكي از شروط موفقیت‌ آن است.

وي افزود: اگر بتوانیم ادبیات داستانی کشور را در سال‌های گذشته به خوبی بررسی کنیم و به نگاهی جامع درباره آن برسیم، راه را برای ادامه این مسیر هموارتر کرده‌ایم و اتفاق خوبی را در حوزه ادبیات رقم می‌زنیم. برای رسیدن به این نگاه جامع لازم است از نظرات پژوهشگران و کارشناسان ادبیات کمک بگیریم و این مسوولیت را به آن‌ها واگذار کنیم.

این نویسنده تداوم برگزاری این همایش را مفید ارزیابی كرد و گفت: اگر نتیجه این همایش همان نگاه جامع به سیر ادبیات داستانی و داستان کوتاه باشد، با برگزاری سالانه آن می‌توان روند رشد کیفی آثار را بررسي و کمبودها را برطرف کرد. این‌ اتفاقات فضای خوبی را برای فعالیت نویسندگان پیشکسوت و همین‌طور جوانان به وجود می‌آورد. 

فتاحی در پايان درباره نحوه برگزاری این همایش پيشنهادهايي را ارايه كرد و گفت: برای این که همایش داستان کوتاه‌نويسان ایران بتواند با کیفیت خوبی برگزار شود، بهتر است برنامه‌ مدون داشته باشیم تا نویسندگان حرفه‌ای، کارشناسان و پژوهشگران ادبیات کشور بتوانند در آن حضور داشته باشند. حضور این افراد سبب می‌شود مباحث کارشناسانه و با دقت بررسی شوند تا در نهایت نتیجه‌ مورد اعتماد و قابل قبول باشد.

نخستین همایش داستان کوتاه‌ نویسان قرار است نیمه دوم بهمن امسال توسط بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط