یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
دبیرتحریریه خبرگزاری کتاب برگزیده جایزه گام اول شد

رمان «ایراندخت» اثر بهنام ناصح، دبیر تحریریه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به عنوان کتاب برتر داستانی در پنجمین دوره جایزه گام اول، برگزیده شد. «ایراندخت» پیش از این عنوان اثر شایسته تقدیر را در شانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل به دست آورده بود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بهنام ناصح نویسنده کتاب «ایراندخت» درپنجمین دوره جایزه گام اول، دربخش داستان بلند به عنوان برگزیده انتخاب شد.
 
«ایراندخت» که توسط انتشارات آموت به چاپ رسیده، این عنوان را به طور مشترک با رمان «مهمیرا» تالیف امید کوره‌چی به دست آورده است. رمان «ایراندخت» در شانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل، به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شده بود.

ناصح علاوه بر انتشار رمان «ایراندخت» و چند اثر در دست تالیف، کتاب دیگری برای نوجوانان زیر چاپ دارد که گلچین و بازنویسی حکایاتی از «جوامع‌الحکایت» اثر سدیدالدین محمد عوفی است. این اثر به زودی از سوی نشر پارسه منتشر خواهد شد.

ایراندخت داستان دختری به همین نام و جوانی به نام روزبه است. وقایعی که هر دو شخصیت این رمان با آن‌ها مواجهند، در ‌‌نهایت به کاوشی درونی می‌رسد که به درجاتی از تعالی معنوی آنان می‌انجامد.

این کتاب با الهام از شخصیت‌های تاریخی دوران ساسانی و در موقعیت‌هایی با نگاه به برخی رویدادهای آن دوره و واگویه‌های ذهنی قهرمانان داستان روایت شده است. 

داستان زبانی ساده و امروزی دارد و در بستري عاشقانه، شرایط تاریخی و اجتماعی دوران ساسانی و دیدگاه‌های قهرمانان داستان را در لابه‌لای گفت‌و‌گوها‌یشان بازگو می‌‌کند.

«بهنام ناصح» در سال ۱۳۵۲ در رشت به‌دنیا آمده و بیش از ۱۰ سال است که در مطبوعات و خبرگزاری‌ها، عموما در بخش‌های ادبی، مشغول کار و قلم زدن است که از آن جمله می‌توان به روزنامه‌های ایران، آینده نو، فرهنگ آشتی و هفته نامه «کتاب هفته» اشاره کرد. او همچنین فعالیت در خبرگزاری‌های «شهر» و «مهر» را در پرونده کاری خود دارد.
 
بهنام ناصح هم‌اکنون به عنوان دبیر تحریریه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مشغول فعالیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها