چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۳
نقد و بررسی «دیپلمات نامه» یوسفعلی میرشکاک درحوزه هنری

کتاب طنز «دیپلمات نامه» اثر "یوسفعلی میرشکاک" با حضور نویسنده و سیدعبدالجواد موسوی یکشنبه، 4 آذر، در چهاردهمین نشست«دگرخند» نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از واحد خبري حوزه هنری،«دیپلمات‌نامه» مجموعه‌ای از نوشته‌های طنز "میرشکاک" است که سال‌های میانی دهه هفتاد در ماهنامه «نیستان» چاپ شد و سپس همین ناشرآنها را گرد آوري و به صورت کتاب منتشرکرده است.

«دیپلمات نامه» را به نوعی می‌توان نقیضه «سیاست‌نامه» خواجه نظام الملک طوسی دانست منتهی در «دیپلمات‌نامه» انتقادات گسترده‌تری نسبت به مسایل و سیاست‌های رایج روز آمده است، به طوری که "سید مهدی شجاعی" این کتاب را یکی از دقیق‌ترین گزارش‌های اوضاع تاریخ معاصر دانسته است. همچنين، تسلط "میرشکاک" بر ادبیات کلاسیک و معاصر در این اثر، وجه تمایز این کتاب با آثار مشابه است. 

سلسله نشست‌های ماهانه «دگرخند» به کوشش دفتر طنز حوزه هنری و با هدف نقد و بررسی کتاب‌های منتشر شده طنز برگزار می‌شود. عموم علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در ساعت 16 روز یاد شده به سالن شماره 2 تالار اندیشه حوزه هنری واقع درتقاطع خیابان‌های حافظ و سمیه مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط