دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
نگاهي به روند رسيدگي به اختلافات كارگر و كارفرما

نويسنده و پژوهشگر حوزه حقوق از انتشار كتاب «نظام حقوقي رسيدگي به کارگر و کارفرما» خبر داد و گفت: اين نوشتار با هدف تبيين نظام حقوقي حاكم بر روند رسيدگي به اختلافات كارگران و كارفرمايان به رشته تحرير درآمده است.\

مرتضي نجابت‌خواه، يكي از مولفان كتاب «نظام حقوقي رسيدگي به کارگر و کارفرما» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: كارگران، كارفرمايان و مراجع دانشگاهي، مخاطبان اصلي كتاب «نظام حقوقي رسيدگي به کارگر و کارفرما» را تشكيل مي‌دهند و مي‌توانند از مباحث آن در امور دادرسي كار استفاده كنند. 

وي ادامه داد: در ابتداي اين اثر به پيشينه تاريخي و تحولات قانون‌گذاري مربوط به نظام رسيدگي اختلافات كارگر و كارفرما اشاره كرده‌ام. واژگان كليدي مربوط به نظام رسيدگي اختلافات كارگر و كارفرما، بخشي ديگر از محتواي كتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

نجابت‌خواه يادآور شد: مخاطبان با مطالعه اين اثر با تعهدات و تكاليف كارگر و كارفرما و انواع دعاوي و آرايي كه در مراجع حل اختلافات كارگر و كارفرما وجود دارد، آشنا مي‌شوند.

مولف كتاب «نظام حقوقي رسيدگي به کارگر و کارفرما» تصريح كرد: اين اثر به تحليل و بررسي قانون كار و قانون ديوان عدالت اداري توجه دارد و مصوبات هيات وزيران در ارتباط با هيات‌هاي تشخيص حل اختلاف وزارت كار و امور اجتماعي، مصوبات وزارت كار و امور اجتماعي و برخي قوانين سابق منسوخ شده را عنوان مي‌كند. 

مدير پروژه تاليف كتاب «آيين‌هاي تصميم‌گيري در حقوق اداري» تعنوان داشت: از ديگر مواردي كه در كتاب «نظام حقوقي رسيدگي به کارگر و کارفرما» به تفسير آن پرداخته‌ام، مي‌توان به رويه قضايي اشاره كرد. اين رويه شامل آراي هيات عمومي ديوان عالي كشور، آراي هيات عمومي ديوان عدالت اداري و نمونه‌هايي از آراي مراجع حل اختلاف كارگري ـ كارفرمايي است.

از مرتضي نجابت‌خواه در آيين شانزدهمين دوره جايزه كتاب فصل، ويژه زمستان 89 به دليل تاليف كتاب «آيين‌هاي تصميم‌گيري در حقوق اداري» تقدير شد.

چاپ نخست كتاب «نظام حقوقي رسيدگي به کارگر و کارفرما» اثر مشترك مرتضي نجابت‌خواه و دکتر مهدي هداوند در شمارگان 1500 نسخه، 576 صفحه و بهاي 90 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات جنگل منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط