شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
نگاهي به تازه‌هاي نشر ميزان

«آيين دادرسي مدني در نظم حقوقي كنوني» و «اجراي احكام مدني در نظم حقوقي كنوني» عنوان دو كتابي‌اند كه به زودي از سوي نشر ميزان راهي بازار نشر خواهند شد. مخاطبان در اين آثار با دو قانون آيين دادرسي مدني و اجراي احكام مدني، به صورت تئوريك و عملي(رويه قضايي) آشنا مي‌شوند._

دكتر علي‌عباس حياتي، عضو هيات علمي دانشگاه رازي استان كرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين مطلب اظهار كرد: درس آيين دادرسي مدني از مهم‌ترين دروسي به شمار مي‌آيد كه در مقطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتراي رشته حقوق تخصصي تدريس مي‌شود. اهميت اين درس به اندازه‌اي است كه در آزمون‌هاي وكالت و قضاوت، ضريب سه دارد.

وي ادامه داد: با وجود اهميت اين درس در ميان دانشجويان و داوطلبان شركت در آزمون‌هاي وكالت و محدوديت آثار مكتوب اين حوزه، تصميم گرفتم اثري را كه به صورت جامع و كامل در تشريح قانون‌هاي آيين دادرسي مدني و اجراي احكام مدني به رشته تحرير درآورم.

عضو هيات علمي دانشگاه رازي استان كرمانشاه تصريح كرد: دانشجويان رشته حقوق مقطع كارشناسي و بالاتر از آن، قضات، وكلا و داوطلبان آزمون وكالت و قضاوت كه با توجه به موقعيت شغلي و تحصيلي‌شان نيازمند تفسير و فهم مواد قانون‌هاي آيين دادرسي مدني و اجراي احكام مدني در نظم حقوقي كنوني‌اند، مي‌توانند از اين اثر استفاده كنند.

دكتر حياتي در پايان گفت: «شرح قانون آيين دادرسي مدني»، «مقدمه علم حقوق»، «روش تحقيق در علم حقوق»، «اعاده دادرسي در حقوق ايران و فرانسه» و «حقوق مدني 2، اموال و مالكيت» عنوان كتاب‌هايي‌اند كه با رويكرد تحليل اصولي و حقوقي و مطالعه تطبيقي با حقوق كشور فرانسه به رشته تحرير درآورده‌ام.

چاپ نخست كتاب «آيين دادرسي مدني در نظم حقوقي كنوني» اثر دكتر علي‌عباس حياتي در شمارگان 1000 نسخه، 896 صفحه و بهاي 180 هزار ريال به زودي از سوي نشر ميزان منتشر و راهي بازار نشر خواهد شد.

همچنين نخستين چاپ كتاب «اجراي احكام مدني در نظم حقوقي كنوني» در شمارگان 1000 نسخه، 400 صفحه و بهاي 100 هزار ريال در آينده نزديك منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط