دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
انتشار یافته‌های جدید درباره «نظریه هویت»

ویراست جدید کتاب «نظریه هویت» که از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است، به بیان خاستگاه‌های هویت و نظریه هویت پرداخته و تحولات و تحقیقات علمی جدید در این زمینه را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دانشگاه آکسفورد، مفهوم هویت در علوم اجتماعی و رفتاری گسترده شده و شاخه‌هایی را از روانپزشکی و روانشناسی گرفته تا علوم سیاسی و جامعه‌شناسی دربرگرفته است. نظریه هویت که بیش از پنجاه سال پیش معرفی شد، یک نظریه روان‌شناختی اجتماعی است که تلاش می‌کند هویت افراد، خاستگاه آنها در تعامل و جامعه، فرآیندهای عملکرد و پیامدهای آن برای تعامل و جامعه را از منظر جامعه‌شناختی درک کند.

در این ویرایش به روز شده از کتاب «نظریه هویت»، پیتر جی بورک و یان ای استتس، بحث خود را درباره نظریه هویت گسترش داده و اصلاح کرده‌اند. هر فصل این کتاب، به طور قابل توجهی بازنگری شده و فصل‌هایی برای پرداختن به تحولات نظری جدید و تحقیقات تجربی در این زمینه اضافه شده است.

نویسندگان این کتاب، ویژگی‌های هویت، فرآیندها و نتایج تایید هویت و عملکرد هویت‌ها را پوشش می‌دهند تا به طور خاص، نقش فرآیندهای عاطفی، رفتاری و شناختی را به تفصیل بیان کنند. علاوه بر این، بورک و استتس هویت‌های چندگانه افراد را از موقعیت‌های چندگانه آنها در جامعه و سازمان‌ها و همچنین هویت‌های چندگانه فعال شده توسط بسیاری از افراد را که در گروه‌ها و سازمان‌ها فعالند، بررسی می‌کنند.

نسخه اصلاح شده کتاب «نظریه هویت» که به سبکی قابل دسترس نوشته شده است، همچنان طیف کامل این نظریه قدرتمند را برای خوانندگان در همه سطوح قابل درک می‌کند.
«ریشه‌های نظریه هویت»، «توسعه نظریه هویت»، «ریشه‌ها و معنای هویت»، «ویژگی‌های هویت» و «الگوی هویت» از جمله عناوین فصل‌های این کتاب است.

پیتر جی. بورک، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه کالیفرنیاست. از دیگر آثار او می‌توان به «عناصر تحقیق»، «تئوری‌های روان‌شناختی اجتماعی معاصر» و «اینجا چه خبر است: مطالعات معاصر درباره گفت‌وگوی حرفه‌ای» اشاره کرد. ژان ای استتس نیز مدیر آزمایشگاه تحقیقات روانشناسی اجتماعی دانشگاه کالیفرنیاست. «کلیساهای خالی»، «جامعه‌شناسی احساسات»، «مسیرهای جدید در تحقیقات و نظریه هویت» و «هویت در زندگی روزمره» از جمله آثار اوست.

ویراست جدید کتاب «نظریه هویت» نوشته پیتر جی بروک و ژان ای استتس در 272 صفحه از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است. نسخه الکترونیک و آنلاین این کتاب نیز از سوی سایت انتشارات آکسفورد در دسترس مخاطبان قرار داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط