شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
نمایشگاه کتاب تهران نوید بخش آینده‌ای روشن با حضور پررنگ اهالی فرهنگ و ادب کشور است

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به انتخاب شعار نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران نوید بخش آینده‌ای روشن با حضور پررنگ اهالی فرهنگ و ادب کشور است.

حسین دشتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه  کتاب تهران ۱۴۰۲ گفت: این رویداد فرهنگی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ فرهنگی جمهوری اسلامی است.

وی افزود: فراگیری این نمایشگاه و رویداد فرهنگی برای کشور بسیار حائز اهمیت است و تاکنون نیز توانسته به خوبی جای خود را در رویداد‌های فرهنگی باز کرده و تحولات فرهنگی متعددی را به واسطه خود رقم بزند.

دشتی با اشاره به شعار نمایشگاه کتاب تهران گفت: هر ساله برای نمایشگاه کتاب تهران شعاری انتخاب می‌شود اما امسال با انتخاب این شعار شاهد برنامه‌ریزی برای تحولات بیشتر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این رویداد باعث شده که گردهم آمدن بسیاری از اهالی فرهنگ و ادب باشد و از این طریق نیز با شناسایی ظرفیت‌های مختلف می‌توانند آینده‌ای متحول را رقم بزند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: آینده بهتر در گرو توجه به کتاب و ادبیات نشان از اهمیت این حوزه است و اگر این اتفاق فرهنگی رقم بخورد شاهد توسعه‌ای چشمگیر در کشور خواهیم بود.

دشتی بیان کرد: این رویداد فرهنگی توانسته بسیاری از اهالی فرهنگ و ادب را دور هم جمع کند اما مهمتر از آن توجه به این اهالی در شهرستان‌ها است.

وی ادامه داد: حضور ناشران، نویسندگان، علاقمندان به حوزه کتاب در نمایشگاه کتاب تهران باعث شده بسیاری از ظرفیت‌ها شناخته شود و در راستای تعالی آن‌ها گام برداشته شود.

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: نمایشگاه کتاب تهران مانند نمایشگاهی است که هر علاقمندی به حوزه کتاب می‌تواند راه خود را شناخته و انتخاب کند و به نحوی کلاس آموزشی برای آن‌ها است.

دشتی گفت: اگر این شناخت‌ها کامل صورت گیرد شاهد تحولی عظیم می‌شویم و راه آینده فرهنگ هر استان و شهری متحول خواهد شد و انتخاب این شعار نیز بر همین مبنا بوده است و‌امیدواریم این تحول را شاهد باشیم.

وی در پایان گفت:‌ امیدواریم این اتفاق فرهنگ در آینده نیز به صورت پرشورتر برگزار شود و هر سال نیز شاهد این رویداد فرهنگ با حضور پرشور‌تر آن باشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط