سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
عطر شهادت در بجنورد پیچید/ تشییع گل روستای «گلی»

خراسان شمالی- پیکر پاک شهید مرزبان بجنوردی صبح سه‌شنبه بر دستان اقشار مختلف مردم استان خراسان شمالی با شکوه هر چه تمام تشییع و به خاک سپرده شد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): ساعت اعلام مراسم تشییع پیکر پاک شهید محمد مهدی احمدی ۸ صبح اعلام شده بود؛ اما با نگاهی به خیابان‌های منتهی به مسجد انقلاب و میدان کارگر بجنورد به وضوح شاهد حضور پیش از موعد گروه گروه مردم به مکان اعلام شده بودیم.
 
من که زودتر از ساعت ۸ صبح به میدان کارگر بجنورد رسیدم؛ به سوی مسجد انقلاب حرکت کردم . آرام آرام جمعیت بیشتر و بیشتر می‌شد. بوی دود اسپند تمام خیابان‌های اطراف ورود پیکر شهید را پر کرد.
 
بجنورد امروز حال و هوای دیگری داشت؛ همه چیز برای پذیرایی از یک میهمان ویژه آماده شده بود.

 
از خیابان‌های شسته و جارو زده تا مردم ولایتمدار و شهید پروری که آماده بودند تا بار دیگر ندای لیبک یا حسین سر بدهند.
 
دقایقی از ساعت ۸ نگذشته بود که جمعیت در میدان رو به افزایش بود و صدای مردان و زنان با فرستادن صلوات و خواندن فاتحه و اخلاص به گوش می‌رسید.

 
امروز پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر، همه و همه بدون دعوتنامه آمده بودند. نیروهای نظامی و انتظامی مشغول آماده کردن خط ورود و استقبال از شهید بودند.
 
صدای بلندی از گوشه جمعیت به گوش می رسید که میگفتند « راه شهدا ادامه دارد» و این شعار کم کم بر تمام جمعیت مستولی شد.

 
ناگهان نگاهم در گوشه‌ای از میدان به خواهران و مادران شهیدی افتاد که با عکس‌های شهیدانشان به میدان آمده بودند.
 
در همین حین صدای یا حسین از جمعیت بلند شد. رو‌برگردانم و دیدم ماشین تزیین شده با گل‌های قرمز و سفید که حامل پیکر شهید بود، ایستاد و و نیروهای نظامی و انتظامی با احترام پیکر را خارج و بر دستان خود حمل و راه کوتاهی را تشییع نظامی کردند.
 
تابوت پیکر شهید به میان جمعیت رسید و مردم نیز با شاخه‌ها و گل‌های پرپر‌شده به استقبال شهید نازنینشان رفتند.


 
از میان جمعیت زنان صدای خواهر شهید که از همه بلندتر بود به گوشم رسید.نامش را با خودش زمزمه می‌کرد.
 
نزدیکش شدم دستم را بر روی شانه‌هایش گذاشتم و به آهستگی گفت: محمد مهدی جان آخرین بار که دیدمت گفتی سه روز دیگر تمام می‌شود و به خانه برمی‌گردی، اما امروز زودتر از سه روز آمدی و افتخار شهر و روستایت شدی.
همینطور ادامه داد: این چه آمدنی بود که همه مردم را برای دیدنت دعوت کرده ای».
 
حرف‌های خواهر شهید صدای آه و ناله خواهران و مادران شهیدی که در آنجا بودند را بلند کرد که هم به او تسلیت می‌گفتند و هم تبریک.
 
تک تک جمعیت حاضر در تشییع پیکر پاک تلاش می‌کردند تا بتوانند زیر تابوت را بگیرنند. صدای صلوات و لا اله الا الله از هر گوشه‌ای بلند بود.

 
دوستان و هم خدمتی‌های «محمد مهدی» و حتی همه جوانان و نوجوانانی که او را نمی‌شناختند از هیچ تلاشی برای رسیدن به پیکر پاکش فرو گذار نبودند.
 
در میان جمعیت زنان دختر جوانی را دیدم که یک سربند یا زهرا(س) در دستش بود و تلاش می‌کرد تا با دست به دست کردن در میان جمعیت این سربند را با پیکر پاک شهید متبرک کند.
 
در این مراسم لحظه‌های ناب و فراموش نشدنی را به وفور دیدم.
 
این مسیر طی شد تا پیکر همراه با جمعیت که به دلیل ازدحام بیش از حد به کندی پیش می‌رفت به میدان کارگر محل برگزاری نماز میت شهید رسید.
 
نماز میت این شهید بزرگوار به امامت نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی برگزار و پیکر مطهرش در قطعه ۲ گلزار شهدای بجنورد به خاک سپرده شد.
 
براساس این گزارش «محمدمهدی احمدی»، سرباز وظیفه اهل خراسان شمالی روز شنبه (ششم خردادماه) در درگیری در مرز سیستان و بلوچستان شهید شد.
 
این سرباز وظیفه اهل روستای «گلی» از توابع شهرستان بجنورد است که در حین حراست از مرزها به شهادت رسید.

 
خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.
 
تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.
 
بجنورد مرکز استان خراسان شمالی تا کنون بارها و بارها شاهد تشییع پیکر پاک شهدا بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها