چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
آثار جدید رضوی خلق شود / وزارت فرهنگ و ارشاد تسهیل‌گیری می‌کند

خراسان رضوی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همت اهالی فرهنگ و ادب بیش از گذشته آثار جدید هنری با موضوع امام رضا(ع) خلق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، محمد مهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که چهارشنبه شب مجتمع شهدای سلامت(برج سپید) در مشهد برگزار شد، گفت:  فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) همگی منشا خیر و برکت بودند‌ و از زمانی که خاک ایران عزیز را متبرک به حضور کردند برکت و خیز نازل شده است.
 
 وی گفت: از همکاران در مجموعه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و تمام نهادها و دستگاه‌های مختلف‌ آستان قدس رضوی و مجموعه های دینی و نهادها که در برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره همکاری کردند صمیمانه تشکر می کنیم.
 
اسماعیلی به فعالیت‌ها و اقدامات بی نظیر بنیاد بین المللی امام رضا (ع)در دوره جدید اشاره کرد و گفت: امروز کار در اختیار جوانان خوش‌فکر ‌قرار گرفته است و خوش درخشیدند و با اخلاص و ایمان عمیقی که داشتند در ۲۷ استان، ۲۱ رویداد شکل گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۳۵ میلیون زائر در حرم مطهر رضوی حضور پیدا می کنند، گفت: این گنج بزرگی که در اختیار ماست و اعداد و ارقام نشانه انس با امام رئوف است.
 
اسماعیلی ابراز کرد: اگر ذهن مشتاقان به امام رئوف را کند و کاو کنیم آکنده از خاطرات شیرین وصل به ایشان و حزن و اندوه از هجرت و جدایی است.
 
اسماعیلی افزود: هنر امر ذوقی اشت نه دستوری، این میران آثار بدیع هنری، مجموعه هنرهای بی‌نظیری است.
 
وی ابراز کرد: هر هنرمندی قله کارهای فرهنگی و هنریش در رابطه با امام رئوف(ع) شکل می گیرد، استاد فرشچیان ضریح را طراحی می‌کند و گوهرشاد مسجدی را در حرم مطهر رضوی بنا می‌کند.
 
اسماعیلی اظهار کرد: خداوند افتخار میزبانی از این ذات عظیم و مقدس را به ما ایرانی‌ها و خراسانی ها داده است و محبت تنها به پیروان اهل بیت (ع)تعلق ندارد و تمام مسلمانان عاشق امام رئوف هستند و حتی غیر مسلمان ها از معجزه و کرامات بهره مند شدند. درخشش و تابش این دریای محبت وقتی تابش کند، همه را در بر می‌گیرد و همه در زیر سایه این امام رئوف هستند.
 
وی ابراز کرد: اهالی فرهنگ و ادب باید همت کنند و بیش از گذشته از این نعمت بزرگ استفاه کنند تا آثار جدید در تئاتر و سینما و هنرهای مختلف تجسمی خلق شود، در این میان وزارت فرهنگ باید تسهیل گیری ایجاد کند تا ذوق هنرمندان بجوشد و آثاری بی نظیری خلق شود.
 
اسماعیلی افزود: طی قرون مختلف‌ خیلی تلاش کردند جلوی نور افشانی امام رئوف را بگیرند، اما فعالیت های هنری که حول امام رئوف شکل گرفته پایدار و استمرار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها