دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
تدوین دانشنامه دفاع مقدس یک اقدام و جهاد علمی است

لرستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان تدوین دانشنامه دفاع مقدس را یک اقدام و جهاد علمی عنوان کرد و تأکید کرد: اقشار مختلف برای تهیه آن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، مجید منعمی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با بیان اینکه تدوین دانشنامه کاری بزرگ و اساسی است، عنوان کرد: تبیین دفاع مقدس با جزییات از تاکیدات مقام معظم رهبری است و افق استراتژیک ایشان، موضوع آینده انقلاب و انتقال فرهنگ دفاع مقدس با همه جزئیات به نسل‌های بعدی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به فرمایشات متعدد مقام معظم رهبری درباره اهمیت تبیین دفاع مقدس برای جوانان گفت: ایشان می‌فرمایند؛ «من مشتاقم که جوان‌های ما قصه‌ی جنگ تحمیلی هشت ساله را بدانند که چه بود. این را بارها گفته‌ایم؛ افراد هم گفته‌اند و تشریح کرده‌اند؛ اما یک نگاه کلان به این هشت سال، با اطلاع از جزئیاتی که وجود داشته است، خیلی برای برنامه‌ریزی آینده‌ی جوان در روزگار ما مهم است.» و این نشان می‌دهد ایشان آینده انقلاب و افق استراتژیک را در همه ابعاد و دفاع مقدس، به سبب اینکه حاوی ارزش‌های اصیل و عمیق است، به جوانان گره می‌زنند.
 

منعمی با تاکید بر اینکه  فضای دفاع مقدس باید به درستی و باتمام جزئیات منتقل شود، افزود: در لرستان با تلاش و همت مضاعف، این فعالیت‌ها آغاز شده است و به عنوان بستری در تدوین دانشنامه‌ها اثرگذار است و به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا کرده است. 

معاون استاندار لرستان تدوین دانشنامه را یک اقدام و جهاد علمی دانست و افزود: دانشنامه صرفا جمع‌آوری و نشر اطلاعات نیست؛ بلکه باید دقیق باشد. 

وی با اشاره به اینکه تدوین دانشنامه یک اقدام راهبردی و استراتژیک نیز می‌تواند باشد، تاکید کرد: تدوین دانشنامه باید به عنوان یک دغدغه، ضرورت و تکلیف برای همه مسئولان و دلسوزان نظام، چه کسانی که در مسند مسئولیت نشسته‌اند و چه کسانی که در یک تعریف عام جز آحاد مردم محسوب می‌شوند؛ قرار گیرد.  

وی با اشاره به اینکه ارائه کار دانشنامه باید فاخر باشد، افزود: کار فاخر هزینه‌بر است؛ اما اگر اعتبارات مورد نیاز دیرتر تامین شد، کار نباید متوقف شود؛ چرا که این کار برای نظام و انقلاب ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز دانشنامه صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: با جدیت پای کار هستیم و تاکید می‌کنم فرمانداران در شهرستان‌ها با دقت دانشنامه دفاع مقدس را در اولویت کاری خود قرار دهند که اگر در پرداختن به این موضوع مهم عقب هستند  دلسوزانه این کار را پیگیری کنند‌. 
 
دانشنامه دفاع مقدس ماندگارترین اثر در لرستان خواهد بود
سرهنگ محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان دانشنامه دفاع مقدس را جامع‌ترین، معتبرترین، مستدل‌ترین و ماندگارترین اثر در لرستان دانست و افزود: اگر حرکت کندی دارد، به دلیل این است که باید با دقت‌نظر بیشتری انجام شود، آثاری مانند فیلم، سرود و تئاتر ارزش خود را دارند، اما چیزی که ماندگار خواهد بود، دانشنامه استان است.

به گزارش ایبنا، در این جلسه مسئولین دانشنامه در شهرستان‌ها گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت تدوین دانشنامه  ارائه دادند. حضور فرمانداران در جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار، تشکیل جلسات شورای هماهنگی دفاع مقدس در شهرستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نویسندگی، ارسال لیست کتاب‌های تهیه‌شده در شهرستان‌ها به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از جمله مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها