دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
فاطمیون در صف اول جنگ با داعش بودند

در اختتامیه مسابقه «طراحی یادمان شهدای فاطمیون» حجت گنابادی‌نژاد تصریح کرد: همین جوانان افغانستانی در مبارزه با داعش نیز پیشتاز بودند.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مصطفی مؤمنی‌راد، مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری عنوان کرد: این رزقی است که شامل حال مرکز معماری شده است. سعی کردیم در فرآیند طراحی و برگزاری این رویداد اتفاقات جذابی رقم بخورد. یکی از اتفاقات جذاب تشکیل شبکه‌ای از هنرمندان برای ارتباط‌ های بیشتر و هم‌افزایی بود.

مدیر مرکز معماری تصریح کرد: ما از ظرفیت اتفاق یادمان‌سازی در کشور بسیار غافل هستیم و در اکثر رویداد‌ها به‌جای یادمان به‌سمت مقبره‌سازی پیش رفته‌ایم. این در حالی است که کشور ما ظرفیت‌های بسیار برای یادمان‌سازی دارد.

وی افزود: امیدوارم با همکاری شهرداری مشهد به اتفاق نهایی یعنی نصب این یادمان‌های برگزیده برسیم.

مؤمنی‌راد تأکید کرد: کیفیت آثار شرکت‌کرده در این رویداد بسیار خوب بوده و رضایت داوران را جلب کرده بود. ما یک قدم دیگر تا پایان راه این رویداد داریم و آن جانمایی و نصب این یادمان در مشهد است که با همکاری شهرداری مشهد انجام خواهد شد.

مهدی هاتف مدیر بنیاد علوی در این برنامه مطرح کرد: امروز نقطه عطف این رویداد است. قرار است این یادمان در مشهد نصب شود و رویکرد ما در بنیاد علوی حمایت از این‌گونه رویداد‌ها است. امیدواریم این رویداد را در شهر‌های دیگر شاهد باشیم که اگر این‌گونه باشد قطعاً بنیاد علوی نیز حمایت خواهد کرد.

حجت‌‌السلام حجت گنابادی‌نژاد مطرح کرد: کار بزرگ امام خمینی(ره) و انقلاب این بود که از ایثار و شهادت به‌عنوان بدیهیات دین اسلام غبارزدایی کردند. از طرفی برادران افغانستانی در امر ایثار و شهادت از سابقون بودند و تا آخرین نمونه آن که دفاع از حرم بود پا پس نکشیدند.

وی افزود:‌ همین مسلمانان پرافتخار افغانستانی در زمان انقلاب اسلامی در برابر جماهیر شوروی و در ادامه ۲۰ سال هم در برابر تجاوز آمریکا به خاکشان ایستادگی‌ کردند.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: همین جوانان افغانستانی در مبارزه با داعش نیز پیشتاز بودند. در واقع امروز اگر افتخار می‌کنیم مسئله داعش با درایت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به پایان رسیده است، نباید رشادت‌های تیپ فاطمیون را در نظر نگیریم. تیپ فاطمیون به‌عنوان یک دسته فعال از ابتدا در جنگ با داعش شرکت داشته است. امروز نیز حوزه هنری و بنیاد علوی با افتخار در طراحی این یادمان سهیم است.

وی افزود: قصد ما از این رویداد قله‌سازی نبود؛ بلکه ما در این رویداد از قله‌ای که با خون [رگ‌ها] و خون‌ دل فاطمیون ساخته شده بود رونمایی کردیم. در واقع آن روز که بچه‌های تیپ فاطمیون در سوریه خون می‌داند، خانواده‌هایشان در ایران از دست افراد نادان خون دل می‌خوردند و در صحنه‌ای دیگر جهاد می‌کردند. به‌واقع تیپ فاطمیون سرباز وفادار امام خمینی(ره) هستند.

برگزیدگان این رویداد در ادامه به‌شرح زیر معرفی شدند:

مقام اول
سعید موسوی

مقام دوم
مائده نامدار و امیر حیدری‌پور 

مقام سوم
محمدمهدی صدوقی 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها