دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کتاب‌های «خط در خط» و «معارف جنگ» در کرمان رونمایی شد

مراسم بیست‌وچهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد‌ شیرازی در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار و در پایان از کتاب‌های «خط در خط» و «معارف جنگ» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان، امیر سرتیپ سید«حسام هاشمی» مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا  ظهر دوشنبه در  مراسم بیست‌وچهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی به بیان ویژگی شخصیتی شهید صیاد شیرازی پرداخت و بیان کرد: ایشان سربازی مخلص و دست پرورده امامین انقلاب بود که در مقابله با ضدانقلاب مخلصانه جنگید و با داشتن ده‌‌ها ترکش جسم خسته‌اش به دست پلیدترین گروه‌های مخالف اسلام و انقلاب آزاد شد.

وی با بیان اینکه آرزوی شهادت دعای همیشگی شهید صیاد‌ شیرازی بود و پس از گذشت ۲۴ سال یاد ایشان همواره زنده است، اظهار کرد: سالگرد شهادت ایشان هر سال بهتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و برای نسل جوان تربیت ساز است.

امیر هاشمی با اشاره دوستی چندین ساله با شهید صیاد‌ شیرازی و رشد شخصیتی او در طول سال‌های مختلف، گفت: او مرد علم و عمل بود و علم را برای عمل کردن می‌آموخت و آموخته‌های خود را نیز منتقل می‌کرد که نمونه آن تشکیل هیئت معارف جنگ و همچنین تربیت دانشجویان در مناطق عملیاتی بود.

وی ادامه داد: شعار شهید صیاد‌شیرازی «مَن کانَ لِله اللهُ کانَ لَه» بود و این در تمام دوران زندگی ایشان مشهود است و چون برای خدا کار می‌کرد خداوند نیز او را بالا برد.

جانشین هیئت معارف جنگ با اشاره به کتاب‌های متعدد و صدها مقاله، پژوهش و پایان‌نامه که در مورد شهید صیادشیرازی نوشته شده است، اظهار کرد: شهید صیاد‌ شیرازی در عملیات مرصاد مانند ناجی عمل کرد.

وی با بیان اینکه اقدام انقلابی در ارتش در اوایل سال ۱۳۵۶ آغاز شد، گفت: ارتش تسلیم انقلاب امام(ره) و بازوی نظام شد و نقش صیاد‌ شیرازی در ارتش و مقابله با ضدانقلاب بی‌نظیر بود. تهدیدات دشمن هیچگاه سیر نزولی نداشت و ارتش همواره در برابر این تهدیدات ایستاد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش شهید صیاد شیرازی در مقابله با تهدیدات غرب کشور و فرماندهی ایشان در دوران دفاع مقدس، گفت: این شهید پس از جنگ در بازسازی نیروهای مسلح نقش مهمی بسیاری دارد و از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۱ با بازرسی‌های مداوم یگان‌های نیروهای مسلح را در ستاد شکل داد.

وی با بیان خاطراتی از شهید صیاد شیرازی گفت: او آبروی خود را برای خیلی‌ها گذاشت به همین دلیل خداوند او را بالا برد و اگر خاطرات ایشان و سایر شهدا بیان شود تأثیرگذار است که نباید محدود به روز شهادت شهدا شود.

امیر هاشمی در پایان با بیان اینکه هدف دشمنان ضربه به نظام است، گفت: خاطرات باید بیان شود زیرا کار دشمن دشمنی و به فکر براندازی نظام است. دشمن از غفلت استفاده می‌کند و این ما هستیم که باید آگاه باشیم و نقش فرماندهان در این ارتباط و آگاه‌سازی جوانان بسیار پررنگ است.

در پایان این جلسه از کتاب «خط در خط» خاطراتی از دوران دفاع مقدس، تأليف صمد شهرکی و همچنین کتاب «معارف جنگ» تبیین رشادت‌های رزمندان در دوران جنگ تحمیلی ویژه دانشجویان رونمایی شد.





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها