چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
نمایشگاه «آینده چاپ ایران» پلتفرمی برای معرفی صنعت چاپ کشور به دنیا است

رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران در نشست اطلاع‌رسانی و تبیین سیاست‌های رسانه‌ای دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به سیاست برگزار‌‌کنندگان در توجه به توسعه روابط بین‌المللی گفت: نمایشگاه آینده چاپ، پلتفرمی برای معرفی صنعت چاپ ایران است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، نشست اطلاع‌رسانی و تبیین سیاست‌های رسانه‌ای دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران، چهارشنبه‌( ۲۴ اسفند‌ماه) با حضور بابک عابدین، رئیس نمایشگاه  و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی و علی فراهانی، مدیر تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران در دفتر بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
 
بابک عابدین با طرح این موضوع که نمایشگاه آینده چاپ، رویدادی تخصصی است، گفت: مدل جدیدی از نمایشگاه‌ در جهان برگزار می‌شود که علاوه‌بر رویکرد تخصصی به مخاطب هم توجه دارد تا زنجیره اتصال از تولید تا مصرف را پوشش دهد. بخش عمده این نمایشگاه‌ها اغلب به شیوه B TO B‌(مدل تجارت به تجارت) برگزار می‌شود؛ هدف از اجرای این مدل، مرتبط کردن تولید‌کننده اصلی به مصرف‌کننده است. 
 
وی با بیان اینکه، گسترش افق دید نمایشگاه آینده چاپ را دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: اگر شرایطی ایجاد شود که تولیدکننده فیلم‌های پلیمری در نمایشگاه حضور داشته باشند، زمینه درخور توجهی برای چاپخانه‌ها و مشتریان ایجاد می‌شود. فضای دومین نمایشگاه افزایش پيدا خواهد کرد؛ علاوه‌براین درنظر داریم، سالن مجزایی برای ماشین‌آلات و دستگا‌ه‌های چاپ داخلی داشته باشیم و به همین دلیل طبقه E0 به فضای کلی نمایشگاه در گام دوم، افزوده شده است.
 
رئیس نمایشگاه  و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی با بیان اینکه نمایشگاه آینده چاپ ایران در فضایی به وسعت ۱۱ هزار متر برگزار خواهد شد، گفت: در فرایند توسعه فعالیت‌های بین‌المللی نمایشگاه، با بخش اقتصادی سفارتخانه‌های مختلف ارتباط گرفتیم و از طرق مختلف به‌دنبال توسعه و گسترش روابط خود هستیم.
 
وی با طرح این موضوع که در تلاشیم، نمایشگاه آینده چاپ، پلتفرمی برای معرفی صنعت چاپ ایران به دنیا تبدیل شود، توضیح داد: هدف اصلی این است تا بتوانیم به قطب منطقه‌ای صنعت چاپ تبدیل شویم و با توجه به مرزهای گسترده آبی و خاکی در کشور، امکان توسعه و گسترش روابط تجاری مهیا است.
 
عابدین همچنین از افزایش ابعاد اطلاع‌رسانی نمایشگاه خبر داد و گفت: می‌خواهیم مدل همکاری با رسانه‌ها را به سمت شریک رسانه‌ای پیش ببریم تا شرایط «بُرد بُرد» برای نمایشگاه و رسانه وجود داشته باشد؛ این فرایند همکاری به نوعی خواهد بود تا رسانه‌های متقاضی ارتباط مستمر با نمایشگاه با برگزارکنندگان، ارتباط مشارکتی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود، منافعی برای رسانه‌ها در نظر گرفته ‌شود، عنوان کرد: نخستين دوره نمایشگاه آینده چاپ، تمام فرایندهای قانونی دریافت مجوز انجام شده بود اما در مسیر اجرا، مسائلی پیش آمد که برخی تخریبی و بری رقابتی بود، در این میان امیدواریم سال‌های آینده این اتفاقات نیفتد.
 
عابدین همچنین نمایشگاه آینده چاپ را ابزار بازاریابی برای فعالان حوزه صنعت چاپ کشور دانست و افزود: افرادی که در برگزاری نمایشگاه مشارکت می‌کنند، اکوسیستم اقتصادی دارند که منافع آن به کشور می‌رسد، در این میان اگر از راه‌های مختلف دست‌اندازی ایجاد کنیم، کار شایسته‌ای نیست.
 
به گفته وی، دیدگاه اصلی در  برگزاری نمایشگاه چاپ، حمایت از اقدامات در صنعت چاپ و بسته‌بندی است و این رقابت موجب توسعه اقتصاد کشور خواهد شد.
 
عابدین در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره مشارکت برگزارکنندگان نمایشگاه با رسانه‌ها نیز گفت: برای اطلاع‌رسانی درباره ابعاد تخصصی نمایشگاه با رسانه‌ها همکاری می‌کنیم؛ در نتیجه غیرحرفه‌ای تصویربرداری بدون هماهنگی در نمایشگاه انجام نخواهد شد، این اتفاق در همکاری با غرفه‌داران و رسانه‌ها انجام خواهد شد.
 
وی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: حضور شرکت‌های خلاق و نوآور صنعت چاپ و استارت‌آپ‌های فعال در این بخش طی سال جاری پیگیری خواهد شد.
 
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در بخش دیگر صحبت‌هایش به برخی از نقاط عطف این نمایشگاه در تجربه نخست اشاره کرد و گفت: حضور پرشور تشکل‌ها، انجمن‌ها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صنعت چاپ و صنایع مرتبط همچنین حضور اقشار مختلف را می‌توان از ویژگی‌های این رویداد دانست.
 
                                

به گفته عابدین، بیش از 6هزار نفر از نخستین نمایشگاه آینده چاپ ایران، بازدید کردند که از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور بودند؛ همچنین دو هیات تجاری از افغانستان و عراق بازدید‌کننده نمایشگاه بودند. از سایر کشورها نیز بازدیدکننده داشتیم؛ از‌جمله از ارمنستان، گرجستان، سوریه، امارات، ازبکستان، روسیه.
 
عابدین از برگزاری نشست‌های مشترک با شرکت‌ها و غرفه‌داران خبر داد و یادآور شد: برای چگونگی حضور موثر شرکت‌ها در نمایشگاه و تعاملات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی نشست‌هایی در سال آینده پیش‌بینی شده است.
 
در ادامه این نشست، فراهانی در سخنانی گفت: در اتاق بازرگانی ایران و در حوزه تشکل‌ها وظیفه خود می‌دانیم که از همه حوزه‌ها در صنعت چاپ و بسته‌بندی حمایت کنیم و حمایت از نمایشگاه یکی از وظایف اتاق است. اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، دومین تجربه برگزاری را دارد و به‌عنوان پیشگام در این حوزه قلمداد می‌شود. 
 
همچنین در این نشست جمعی از فعالان رسانه به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و در پایان از پوستر دومین نمایشگاه‌ آینده چاپ ایران رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها