پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
مدیران کانون‌های مساجد سربازان گمنام فرهنگی هستند

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی در آیین سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی و و هنری مساجد گفت: مدیران کانون‌های مساجد سربازان گمنام فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)  در استان آذربایجان‌غربی، مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، با حضور علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی، زهرا آبسوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، پنج‌شنبه(18 اسفندماه) برگزار شد.

محسن رضایی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مدیران کانون‌های مساجد سربازان گمنام فرهنگی هستند، گفت: این مدیران پرچم‌دار کانون‌های فرهنگی و هنری هستند و در سراسر کشور، فی سبیل‌الله در مساجد فعالیت و با ارتباط دادن مردم با مسجد، رونق دادن به مساجد و پررنگ کردن برنامه‌های فرهنگی در مساجد این اهداف خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: امروزه نقش مسجد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا به‌عنوان یکی از مکان‌های فرهنگی تاثیرگذار می‌تواند جامعه را از بسیاری مشکلات و آسیب‌ها دور نگه دارد. کانون‌های استان آذربایجان‌غربی با کمترین هزینه بیشترین و بهترین کارهای فرهنگی و انجام می‌دهند و نیاز دارند که همه مسئولین در کنار این مدیران باشند.
 

علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌‌غربی در ادامه گفت: باید برای شروع کار در مساجد، 10سال به عقب، یعنی زمان پویایی مساجد برگردیم و برای رشد و پیشرفت مسجد و برنامه‌های مسجدی تلاش کنیم. در مساجد باید به نیاز های علمی، روانی و اجتماعی جوانان پرداخته شود و جوان بتواند جواب‌ پرسش‌های ذهن خود را از مسجد پیگیر باشد.

وی افزود: باید به جوانان و نوجوانان امید داشته باشیم که اگر دست محبتی بر سر آن‌ها کشیده شود؛ به‌طور قطع شاهد حضور آن‌ها در فعالیت‌های انقلابی نیز خواهیم بود؛ آنچه بر شکوه و زیبایی  کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزوده است، حضور هزاران جوان متعهد و کارآمد است. مسجد حامی اصلی جریان انقلاب بوده و این اهمیت کار در مسجد را نشان می‌دهد. فعالیت در مسجد ایثار است. برای تربیت نسل‌های آینده به کار فرهنگی نیاز داریم و نهادینه کردن کار فرهنگی و قرآنی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه سال جدید اهدای کارهای فرهنگی مساجد را در روستاهای کم‌تربرخوردار خواهیم داشت،  گفت: فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی محلات، روستا و شهرها را باید در داخل مساجد انجام دهیم. ماه مبارک رمضان آغازی برای بازگشت به مساجد خواهد بود. اراده و اعتقاد باید داشته باشیم و ان‌شاالله مساجد استان آذربایجان‌غربی را به پایگاه‌های فرهنگی این استان تبدیل کنیم و الگویی برای تمام استان‌های کشور باشیم.
 

حجت‌الاسلام و المسلمین قبله‌ای، روحانی مسجد بقیه‌الله ارومیه، استاد و مدرس دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جوانان باید در مساجد تربیت شوند، گفت: جوانی که در مسجد حضور پیدا می‌کند باید مسجد را عین خانه خود راحت بداند. مساجد را باید از لحاظ فکری بسازیم تا مسجد هم فکر و ذهن انسان را بسازد.

وی افزود: متاسفانه شیوع کرونا و تعطیلی مساجد و همچنین غفلت از مساجد موجب شد دشمن از این موضوع سوءاستفاده و ذهن جوانان را در فضای مجازی درگیر کند. فرزندان زینت خانواده هستند و باید در مسجد تربیت شوند و حضور نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف نشان از توجه جوانان به مسجد دارد.
 

به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم از مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری حضرت فاطمه الزهرا‌(س)، احیا‌العلوم، کریمه اهل بیت، علمدار نینوا، لیله‌القدر، توحید، وصی پیامبر، حبیب ابن مظاهر‌(ع)،  امام زمان(عج)، ساتلمش محمدلو،  منتظان امام زمان‌(عج)،  نور آل محمد،  شجره الاایمان،  عاشقان حضرت مهدی‌(عج)، حضرت فاطمه‌الزهرا‌(س)، بنت‌الحسین‌(ع)، حضرت زینب کبری‌(س)، حکمت، شریف،  جوادالائمه، عارف و علمدار عصر ظهور تجلیل شده‌اند. اجرای سرود عشق من ایران توسط کانون فرهنگی هنری کمیل و گروه سرود کانون فرهنگی هنری منتظران امام زمان‌(عج) از دیگر برنامه‌های این همایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها