پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
برنامه‌ریزی براساس نیاز داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی با حضور در نمایشگاه‌های تخصصی

بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در نشست نمایشگاه «آینده چاپ ایران» گفت: چاپخانه‌داران می‌توانند با حضور در رویدادهای تخصصی، مسیر سرمایه‌گذاری آینده خود در این صنعت را براساس نیاز بازار داخل، منطقه و بین‌الملل برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست برگزارکنندگان نمایشگاه «آینده چاپ ایران» با حضور جمعی از غرفه‌داران با هدف هماهنگی و معرفی امکانات و ظرفیت‌های فضای نمایشگاه چهارشنبه (30 آذرماه) در مرکز نمایشگاهی ایران‌مال برگزار شد.
 
در این نشست، بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در سخنانی گفت: این نمایشگاه برای آینده صنعت چاپ کشور هدف‌گذاری شده است؛ در تلاشیم این رویداد را به مرکز نمایشگاهی تخصصی خاورمیانه برای ارائه تکنولوژی، نوآوری، فناوری و ماشین‌آلات صنعت چاپ به ایران و جهان معرفی کنیم.
 
وی ادامه داد: در تلاشیم نمایشگاهی برگزار کنیم که در مرحله نخست، بازدیدکنندگان، چاپخانه‌داران و تولیدکنندگان مرتبط با حوزه نشر با هم ارتباط مستقیم داشته باشند و مرحله دوم توانمندی‌های تولیدی و صادراتی کشور را به صورت گسترده به نمایش بگذاریم.
 
عابدین ارتباط رو در روی سفارش‌دهندگان و غرفه‌داران را یکی از اهداف این نمایشگاه دانست و افزود: به دنبال تامین فضای بزرگ نبودیم و نیستیم؛ زیرا آنچه اهمیت بیشتری دارد، کیفیت برگزاری این رویداد است، علاوه براین تخصصی بودن نمایشگاه و بازدیدکنندگان نیز‌ مهم هستند. 
 
وی با اشاره به اقدامات متنوع تیم اجرایی برای اطلاع‌رسانی نمایشگاه، توضیح داد: تعامل و همکاری با رسانه‌های مختلف، تبلیغات در شبکه‌های مجازی، سایت و بیلبوردهای اطلاع‌رسانی شهری نیز از دیگر اقداماتی است که دنبال کردیم.
 
عابدین درباره دعوت از مشتریان و مصرف‌کنندگان حوزه چاپ و بسته‌بندی برای حضور در این نمایشگاه نیز عنوان کرد: مصرف‌کنندگان و سفارش‌دهندگان چاپخانه‌ها باید با توانمندی‌های صنایع آشنا باشند؛ به همین دلیل فقط اهالی چاپ در این نمایشگاه نیستند، بلکه سایر صنایع وابسته نیز حضور پررنگی دارند.
 
وی ارزآوری برای کشو را یکی از اهداف این رویداد اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه می‌تواند مسیری روشن پیش روی سفارش‌‌دهندگان چاپخانه‌داران باشد تا با توجه به نیاز و سلیقه بازار، راه خود را انتخاب کند. چاپخانه‌داران نیز می‌توانند مسیر سرمایه‌گذاری آینده خود در این صنعت را براساس نیاز بازار داخل، منطقه و بین‌الملل برنامه‌ریزی کنند.
 
رئیس نمایشگاه «آینده چاپ ایران» در ادامه به ارتباط به رایزن‌های اقتصادی سفارتخانه‌ها اشاره کرد و گفت: انجمن‌های همگن و وابسته صنعت چاپ نیز حضور پررنگی در نمایشگاه دارند و با اختصاص غرفه رایگان به تشکل‌های این حوزه به دنبال تامین نیاز بازار در حوزه اطلاعات و داده‌ها و یک ارتباط هدفمند در میان صنف و سایر صنایع وابسته هستیم.
 
عابدین همچنین به حمایت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در برگزاری این رویداد اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی صنعت چاپ کشور، همه خدمات مربوط به حوزه چاپ در این نمایشگاه را ارائه می‌کند، اتاق بازرگانی و کنفدراسیون صادرات ایران نیز برنامه‌های مختلفی برای این رویداد دارند.
 
        

در ادامه این نشست، اسعدی، معاون مرکز نمایشگاهی ایران مال نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، گفت: کشور به فرهنگسازی در حوزه برگزاری نمایشگاه نیاز دارد، زیرا برگزاری نمایشگاه در کشور فقط با خرید و فروش معنا می‌شود درحالی‌که هدف دنیا از برپایی نمایشگاه‌ها متفاوت است.
 
اسعدی نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی را ویترین فعالیت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور دانست و افزود: مهمانان خارجی باید در جریان نوآوری‌ و دستاوردهای کشور باشند. باید در تقویت اقتصاد جهانی مشارکت داشته باشیم و نمایشگاه‌های تخصصی مسیر خوبی در این مسیر هستند.
 
در پایان این نشست، غرفه‌داران به بازدید از طبقه  E1 پرداختند و در جریان روند برگزاری نمایشگاه «آینده چاپ ایران» در بحث اختصاص فضا، غرفه‌سازی و امکانات مختلف این مجموعه قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها