یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
امیدوارم دانش‌آموزان معلول جزو پیشرو‌ترین شهروندان ایران شوند

همزمان با روز جهانی معلولان، جشن «یارمهربان» با حضور مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده و با رونمایی از کتاب‌های بریل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، همزمان با روز جهانی معلولان، جشن «یارمهربان» با حضور مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده، مهدی آقاکوچکی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم؛ حجت‌الاسلام سید‌احمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ محمد امینیان، معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم؛ سرهنگ علی حقگو از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، زینب عبدللهی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در سالن غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.
 
مصطفی رحمان‌دوست، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در این مراسم ضمن قصه‌گویی برای کودکان گفت: خوشحالم که میهمان شما در شهر قم هستم و امیدوارم که به لطف خداوند، شما جزو پیشروترین انسان‌های این سرزمین شوید.
 
این نویسنده کودک و نوجوان بیان کرد: خوشحالم که با تبدیل شدن کتاب‌هایم به خط بریل، کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا نیز می‌توانند کتاب‌هایم را بخوانند و جز مخاطبین کتاب‌های من باشند.
 
 
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم نیز در این مراسم گفت: خوشحالیم که امروز و به بهانه روز جهانی معلولان، میزبان جمعی از دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص استان قم هستیم. روز جهانی معلولان یک نماد است و باید در همه روزهای سال به فکر برآورده کردن نیازهای دانش‌آموزان با نیازهای خاص باشیم و امیدواریم همه سازمان‌ها و ارگان‌های اجرایی در این راه یاریگر باشند.
 
مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز در این مراسم گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال حاضر تنها نهاد فرهنگی است که در کنار سازمان‌های تخصصی در حال خدمت رسانی به نابینایان، کم‌بینایان و ناشنوایان در سراسر کشور است.
 
 وی یادآور شد: در استان قم نیز، بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای از سال 1385 در حال خدمت‌رسانی به بیش از 500 عضو نابینا و کم‌بینا است و امیدواریم با افتتاح کتابخانه مرکزی قم، بتوانیم، ویژه به ناشنوایان نیز خدمت ارائه کنیم.
 

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ در این مراسم از 5 عنوان کتاب بریل نوشته مصطفی رحمان‌دوست شامل «اين تری زی آن تری زی»، «سگی بود جنگلی بود»، «يکی بود اما يکی نبود»، «5 تا انگشت بودند» و «اتل متل يه زنبوره» رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها