چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
ارسال 300 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان/35 اثر به مرحله پایانی راه یافت

ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) در ، نشست خبری سومین همایش کتاب سال بانوان از ارسال حدود ۳۰۰ اثر به دبیرخانه همایش و راهیابی ۳۵ اثر به مرحله پایانی این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، نشست خبری اختتامیه سومین همایش کتاب سال بانوان با حضور سیده‌زهره برقعی، مدیر جامعه‌الزهرا (س)، ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) و جمعی از مسئولین برگزاری این همایش در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا (س) برگزار شد.
 
مدیر جامعه الزهرا‌(س) با اشاره به اینکه دین اسلام به مساله علم‌اندوزی و پژوهش به‌ویژه کتابت آن اهمیت زیادی قائل است، گفت: مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه، نشر معارف اسلامی است و بهترین راه برای نشر معارف اسلامی، کتاب‌هایی ماندگار و اثربخش است.
 
وی اضافه کرد: بانوان در زمینه‌های مختلف توفیقات زیادی داشته‌اند، اما این توفیقات در همه عرصه‌ها یکسان نبوده و به نظر می‌رسد پژوهش یکی از عرصه‌هایی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
برقعی افزود: خاطرنشان کرد: پژوهش در حوزه‌های علمیه همزاد تحصیل و تدریس بوده است، چنانچه بیش از هزار اثر علمی از برخی علما داریم و یا برخی بزرگان دین صدها کتاب ماندگار و اثرگذار تألیف کردند.
 
مدیر جامعه الزهرا(س) یادآور شد: ویژگی بارز سومین همایش کتاب سال بانوان، ارتقاء سطح علمی آثار نسبت به دو همایش قبلی است.
 

در بخش دیگری از این نشست حقانی، معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه سیاست حوزه، تألیف‌محوری است، گفت: یکی از سیاست‌های اجرایی همایش کتاب سال بانوان رویکرد تألیف‌محوری است که در همین راستا بعد از دومین همایش کتاب سال بانوان، تحلیل و آسیب‌شناسی نسبت به موضوعات ارائه شده، افراد شرکت‌کننده، سطح آثار و گستره موضوع صورت گرفت.
 
حقانی با تاکید بر موضوع زن و خانواده در این همایش، تصریح کرد: در حاشیه برگزاری همایش کتاب سال بانوان با پیشنهاد دبیر علمی، برنامه‌هایی پیشنهاد شده است که یکی از برنامه‌ها، با هدف تحلیل و بررسی و بیان نظرات نویسندگان تحلیل و نقد کتاب‌ها با موضوع زن و خانواده است.
 
وی بیان اینکه نزدیک به ۳۰۰ اثر در موضوعات مختلف به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: در همایش کتاب سال بانوان، آثار منتشر شده بانوان در قالب کتاب، مقالات علمی پژوهشی و رساله علمی سطح چهار و دکتری در عرصه علوم اسلامی و انسانی دریافت شده است، در بخش ویژه که موضوع زن و خانواده است، آقایان و خانم‌ها شرکت کرده‌اند.
  
معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) به جزییات آمار و ارقام این همایش پرداخت و گفت: آثار دریافتی به ۱۰ گروه علمی خانواده تقسیم‌بندی شدند و زیر نظزمدیران هر گروه مورد بررسی قرار گرفتند. ۱۰۷ اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه پیدا کرد و بعد از ارزیابی تفصیلی ۳۵ اثر به مرحله پایانی راه یافت که در کمیته علمی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
 
به گزارش (ایبنا) مراسم اختتامیه همایش کتاب سال بانوان، دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۹ تا ۱۲ در جامعه الزهرا(س) با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها