جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
فروش 137 میلیاردی نمایشگاه کتاب در بخش مجازی/ با فروش کتاب خارج از فضای مسقف برخورد می‌شود

سخنگوی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فروش 137 میلیاردی نمایشگاه مجازی خبر داد و گفت: 156 هزار و 954 نسخه کتاب تا ساعاتی پیش در بخش مجازی نمایشگاه کتاب فروخته شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سومین نشست خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سومین روز نمایشگاه امروز جمعه (23 اردیبهشت‌ماه) با حضور علی رمضانی، سخنگو و قائم‌مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اصحاب رسانه در سالن جلسات بخش تشریفات برگزار شد.
 
رمضانی در این نشست با ارائه آماری از فروش بخش مجازی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: بیش از 200 هزار عنوان کتاب در بخش مجازی نمایشگاه عرضه شده است. کتاب‌‌های فروش رفته تا ساعت 15 و 30 دقیقه امروز، به 156 هزار و 954 نسخه در 53 هزار و 63 فاکتور بوده است.
 
وی ادامه داد: مجموع فروش ریالی نمایشگاه نیز 137 میلیارد ریال بوده و تعداد کل سفارشات ارسال شده 13 هزار و 817 مرسوله بوده است.
 
رمضانی همچنین درباره فعالیت مرکز پاسخگویی نمایشگاه نیز توضیح داد: تاکنون حدود 10 هزار تماس در این مرکز پاسخ داده شده و سه‌هزار و 300 تماس نیز پیگیری شده است.
 
در بخش دیگری از این نشست که به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت، رمضانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فروش کتاب‌های کپی با تخفیف 50 درصد در غرفه‌ای در سالن شبستان، گفت: مدیران سالن، حتما با این موضوع برخورد خواهند کرد.

وی همچنین به حجم گسترده تبادلات فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و افزود: باید قبول کرد که تبادل رایت یک امر فوری نیست بلکه محصول تعاملات مستمر بین آژانس‌های ادبی و ناشران است که در درازمدت به نتیجه می‌رسد و عموما مذاکرات بعد از نمایشگاه ادامه دارد.
 
رمضانی با اشاره به حضور هیاتی از تاجیکستان در نمایشگاه کتاب، گفت: هیاتی 25 نفره از تاجیکستان امروز به نمایشگاه آمده تا از ظرفیت‌های موجود، بعد از 2 سال تعطیلی نمایشگاه استفاده کند.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره تخصیص غرفه به یک ناشر بدون این‌که در نمایشگاه ثبت‌نام کرده باشد، عنوان کرد: تخصیص غرفه به ناشران همیشه پس از ثبت‌نام اولیه آن‌ها انجام می‌شود و تا زمانی که این ثبت‌نام انجام نشده باشد به ناشری غرفه نمی‌دهیم و در این زمینه مستندات وجود دارد.
 
رمضانی درباره طرح سوالی مبنی بر فروش کتاب در خارج از غرفه و فضای غیرمسقف نیز توضیح داد: هرگونه فروش کتاب، خارج از فضای مسقف ممنوع است و اگر هر کسی موردی دید به ما گزارش بدهد، در این زمینه فقط دو ماشین کتاب وجود دارد که در محیط بیرونی، کتاب می‌فروشند.
 
وی در ادامه از حضور نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس، همچنین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نمایشگاه تشکر کرد و گفت: نظارت جدی بر غرفه‌های ارائه مواد غذایی داریم و فعالیت آن‌ها پایش می‌شود، یکی از غرفه‌ها که الزامات بهداشتی را رعایت نکرده بود پلمب شده است، این غرفه بعد از رفع نواقص و پرداخت جریمه مجددا بازگشایی خواهد شد.
 
به گفته وی، مجموعه‌ای از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسیناسیون در مجموعه حضور دارد.
 
رمضانی با اشاره به استقبال شهروندان از نمایشگاه کتاب تهران، گفت: حدود ۴۵ میهمان خارجی علاوه بر دیدار با رئیس نمایشگاه از غرفه قطر، عمان و سفارت تاجیکستان بازدید کردند.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها