یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
شبکه بانکی صادرات در اختیار مخاطبان نمایشگاه مجازی کتاب

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به شبکه 20 میلیونی فعال کارت بانک صادرات اعلام کرد که این شبکه در طول زمان برگزاری نمایشگاه مجازی، در خدمت نمایشگاه خواهدبود و اینکه درصورت دائمی شدن نمایشگاه، بانک صادرات می‌تواند در طول سال خدمات شبانه‌روزی داشته باشد.

به‌ گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در نشست خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که بیست‌وششم دی ماه ١٤٠٠ برگزار شد، حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به اقدامات فرهنگی این بانک، گفت: بانک صادرات ایران افتخار داشت از دهه‌ها پیش، کنار نمایشگاه کتاب باشد. این ارتباط مدتی دچار تعلیق شد اما از چند سال پیش مجدد شروع شد. سال گذشته تجربه خوبی در نمایشگاه مجازی کتاب داشتیم. نخستین نمایشگاه مجازی را از نزدیک رصد کردم و چند کتاب سفارش دادم که به سلامت به دستم رسید.

صیدی ارسال کتاب به نقاط دور از مرکز را یکی از امکانات مهم نمایشگاه مجازی کتاب اعلام کرد و افزود: در نخستین نمایشگاه مجازی، کتاب به دست کسانی رسید که تا کنون امکان خرید کتاب از تهران را نداشتند. امسال با زحماتی که مسئولان در وزارت فرهنگ و ارشاد، معاونت فرهنگی و خانه کتاب کشیدند، تعداد ناشران، عناوین و تعداد کتاب‌های نمایشگاه مجازی کتاب افزایش یافته‌است، همچنین میزان یارانه به دانشجویان، طلاب و اعضای هیات اعلمی بیشتر شده‌است.

او با بیان اینکه بانک صادرات ایران نزدیک 40 میلیون کارت دست مردم دارد که 20 میلیون از این کارت‌ها فعال اند، گفت: مردم با بیش از 20 میلیون کارت بانک صادرات در طول هفته یک یا دو تراکنش انجام می‌دهند. این شبکه در خدمت نمایشگاه خواهدبود و همکاران در بانک برنامه‌ریزی می‌کنند که اگر این نمایشگاه دائمی شد، بتوانند در طول سال به صورت شبانه‌روزی خدمات را انجام بدهند و از ظرفیت بیش از 20 میلیون کارت فعال استفاده کنند.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به بازار کتاب که رفته‌رفته مانند گذشته فعال می‌شود، بیان کرد: گاهی در تیراژ کتاب شاهد اعداد پایینی هستیم. انشاالله این بازار گرم بماند و ما بتوانیم نقش خود را در اقتصاد و فرهنگ ایفا کنیم.

فرهنگ و اقتصاد در نشاط جامعه موثر است
صیدی درباره ارتباط حوزه فرهنگ و اقتصاد بیان کرد: فرهنگ و اقتصاد هرکدام در نشاط جامعه، احساس رضایت و خوشبختی مردم تاثیرگذار هستند. گاهی می‌گویند اگر بحث اقتصادی حل شود، رضایت‌مندی بالا می‌رود اما آنچه احساس سعادت در جامعه را بالا می‌برد فرهنگ است.

به گفته او فرهنگ و اقتصاد رابطه دو سویه‌ای دارد و هنوز کسی نتوانسته‌است به این نتیجه برسد که کدام ارجح هستند. صیدی ادامه داد: برای اینکه اقتصاد در سطح مطلوب باشد، نیاز به فرهنگ‌سازی است، در مقابل برای اینکه فرهنگ بتواند احساس سعادت و رضایت را ایجاد کند، نیاز به پشتوانه اقتصادی دارد. موثرترین ابزار شناخته شده در حوزه فرهنگ کتاب است. تا کنون هیچ کدام از ابزار فرهنگی به پای کتاب نرسیده‌اند، گاهی ابزار فرهنگی در اوج زیبایی تاثیرگذاری کتاب را ندارد. وزارت فرهنگ و ارشاد از بدو پیروزی انقلاب نقش مهمی در ترویج فرهنگی ایفا کرد، حتی در 8 سال دفاع مقدس نمایشگاه کتاب، فیلم فجر و جشنواره موسیقی تعطیل نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط