یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کتاب مبانی و اصول نور و نورپردازی به بازار نشر آمد

کتاب مبانی و اصول نور و نورپردازی برای دانشجویان عکاسی و ارتباطات تصویری و دانشجویان تئاتر در شیراز توسط نشر سیه منتشر شد.

محمود معصومی، مولف کتاب مبانی و اصول نور و نورپردازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، با بیان اینکه اثر نوشتاری یادشده برای آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در رشته‌های عکاسی، نورپردازی و تصویربرداری نیز کاربرد دارد، عنوان کرد: این کتاب برای عکاسان آتلیه و عکاسان تبلیغاتی نیز بسیار کاربردی است.
 
این مدرس و مولف عکاسی یادآورشد: در این کتاب ابتدا در مورد چیستی نور، طیف نورها و برسی امواج نوری پرداختم و سپس به صورت کامل منابع نوری بررسی شده و ابزار و تجهیزات کامل نورپردازی به صورت دقیق عنوان شده است.
 
به گفته معصومی، در بخش مهم کتاب سه اصل کلیدی نورپردازی، یعنی مکان، سمت و سو و ارتفاع نورها آنالیز و سپس به بررسی انواع نورپردازی‌ها پرداختم و سعی کردم در این کتاب به زبان ساده و البته حرفه‌ای، فهمی کامل و دقیق و تخصصی برای خوانندگان فراهم کنم.
 
وی اضافه کرد: به دلایلی چاپ اول کتاب با تیراژ ۳۰۰ جلد توزیع که خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شد. به تازگی نیز در چاپ دوم تیراژ ۱۰۰۰ جلدی سفارش داده شده است.
 
این مدرس عکاسی درباره کتاب بعدی که در دست تالیف دارد، اعلام کرد: به زودی کتاب تاریخ سیر و تکامل عکاسی هم چاپ می‌شود.
 
در کارنامه هنری محمود معصومی که دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز،‌ کارشناسی عکاسی دانشگاه خبر و کاردانی هنرهای تجسمی خبر است دو عنوان کتاب نمایشنامه با نام‌های پوچ و بازی از انتشارات سیه قرار دارد. او مدیر گروه رشته عکاسی و مدرس موسسه آموزش عالی هنر شیراز است.
 
به گزارش ایبنا؛ کتاب مبانی و اصول نور و نورپردازی نوشته محمود معصومی در ۱۴۵ صفحه توسط انتشارات سیه در شیراز به بازار نشر آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها