دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
«سبیل قلابی»؛ داستانی حادثه‌ای از قدرت باورنکردنی یک سبیل

کتاب «سبیل قلابی» نوشته تام اَنگل برگر، با ترجمه حسام فروزان و به همت انتشارات هیرمند به بازار کتاب راه یافت.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ تام اَنگل برگر در کتاب «سبیل قلابی» که به تازگی با ترجمه‌ای از حسام فروزان و از سوی انتشارات هیرمند منتشر شده است، داستان پسر نوجوانی را به تصویر می‌کشد که با سبیل جادویی ماجرایی هیجان‌انگیز خلق می‌کند.

کسپر با پولی که از مادربزرگش می‌گیرد، سبیل تقلبی عجیب و شگفت‌انگیزی می‌خرد که قدرت باور نکردنی‌ای در تغییر چهره دارد. کسپر مطمئن می‌شود که اگر از این سبیل برای سرقت از بانک استفاده کند، کسی قادر به شناسایی او نیست، پس می‌تواند ثروت هنگفتی جمع کند و برای ریاست جمهوری نامزد شود.

لنی فلم جونیور، بچه معمولی و تنها کسی است که میان بهترین دوست نابغه شیطانی خود –کسپر- و سلطه همیشگی او بر جهان ایستاده است؛ اما سوال این‌جاست که آیا لنی می‌تواند مانع تسلط کسپر بر جهان شود؟

«سبیل قلابی» (Fake Mustache) داستانی هیجان‌انگیز و حادثه‌ای دارد که نویسنده با استفاده از زبانی ساده که در بخش‌هایی از داستان با شوخی‌های بسیاری همراه است، زندگی عجیب کسپر را به تصویر می‌کشد.

اَنگل برگر در روایت «سبیل قلابی» حتی از موضوعی همچون انتخابات ریاست جمهوری برای لذتبخش کردن داستانش بهره می‌گیرد.

تام اَنگل برگر، نویسنده حوزه کودک و نوجوان آمریکایی و فارغ‌التحصیل رشته هنر است و سال‌هاست که سندرم آسپرگر در او تشخیص داده شد. این سندرم یک نوع اختلال رشد عصبی است که با مشکلات قابل توجه در ارتباط بین فردی و ارتباط غیرکلامی، مشخص می‌شود، که معمولا به همراه علایق و رفتارهای وسواسی و تکراری است.
 
آنگل برگر همراه با همسرش، سیس بل، که او نیز نویسنده کودکان است و دو فرزندش، در ویرجینیا زندگی می‌کند.

«شاهزاده لیبل میکر برای نجات»، «حمله غافلگیر کننده جبا عروسک خیمه‌شب‌بازی»، «راز ووکی ثروت»، «امپراطور پیکلتین سوار اتوبوس می‌شود»، «موش با چهره انسان»، «شاهزاده خانم و پیت استاپ»، «چوباکای توانا در جنگل ترس!»»، «جرونیمو استیلتون: رمان گرافیکی» و «هورتون هالفپات» از جمله آثار اَنگل برگر به شمار می‌آیند.

کتاب «سبیل قلابی» نوشته تام اَنگل برگر، در 260 صفحه، به قیمت 75 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه حسام فروزان، از سوی انتشارات هیرمند روانه بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها