چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
«از شوکران تا سرخ پوست» بر پیشخوان نشر

در آستانه روز سینما، کتاب «از شوکران تا سرخ‌پوست» اثر جدید محمدرضا نوذریان پژوهشگر اردبیلی وارد بازار نشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، کتاب «از شوکران تا سرخ‌پوست» اثر جدید محمدرضا نوذریان، پژوهشگر، مدرس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه، راهی پیشخوان کتاب‌فروشی‌های معتبر می‌شود.

در این کتاب که در آستانه روز سینما منتشر می‌شود، 12 فیلم سینمایی ایرانی نقد و مرور شده که غالبا در حوزه زنان و خانواده بوده و برخی از آن‌ها از ساخته‌های کارگردانان باسابقه کشور، از جمله زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور است.

به گفته مؤلف، 9 فیلم بررسی شده در کتاب «از شوکران تا سرخ‌پوست»، از بین فیلم‌های به نمایش درآمده در سال‌های 1379 تا 1381 و 3 فیلم نیز از آثار تولیدی دو سال اخیر، انتخاب شده‌اند.


نویسنده، در بخشی از آغازینه کتاب، هر فیلم سینمایی را آوردگاهی از حضور معنادار شخصیت‌ها و پیرنگ‌های گوناگون و لبریز از پیام‌ها برشمرده و با اشاره به تأثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد، عنوان کرده مداقه در ساختار و ریختار هر اثر سینمایی، از الزامات مطالبه‌گری برای تولید فیلم‌های ارزنده است.

یادآوری می‌شود، این نویسنده اردبیلی پیش‌تر «از فروردین تا فروردین» (حاوی یادداشت‌های مناسبتی با رویکرد قرآنی و ادبی) و «برداشت دوم» (با موضوع نوشته‌های کوتاه و کاریکلماتور) را راهی بازار نشر کرده است.

بنا به این گزارش، «از شوکران تا سرخ‌پوست» با شمارگان ۴۰۰ جلد، از سوی انتشارات محقق اردبیلی چاپ و راهی بازار کتاب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها