پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
​ناصر کشاورز سری دوم مجموعه «وگی ورجه» را راهی کتابفروشی‌ها کرد

سری دوم مجموعه 12 جلدی «وَگی ورجه» سروده ناصر کشاورز از سوی انتشارات افق برای خردسالان و کودکان راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه 12 جلدی «وَگی ورجه» بر اساس داستان‌های جاناتان لاندن سروده ناصر کشاورز با تصویرگری فرانک رمیکه ویچ از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات افق برای گروه سنی «الف و ب» منتشر شده است. کشاورز این بار هم مثل مجموعه‌ 12 جلدی و پرفروش «می‌می‌نی» با شعرهایی شاد به سراغ کوچولوها و البته بزرگ‌ترها رفته است.
 
«وگی ورجه‌« وروجک و بامزه به کوچولوها نشان می‌دهد که مشکل برای همه است و حتی قورباغه‌ها هم در زندگی‌شان مشکلاتی دارند. در هر کدام از جلدهای این مجموعه ماجرای خاصی برای وگی ورجه رخ می‌دهد.
 
«وَگی می‌ره مدرسه خیلی هم کم‌حواسه»، «وَگی یک شب که خوابید توی خواب دوچرخه دید»، «وَگی همبازی می‌خواد خواهرش دنیا می‌آد»، «وَگی دکتر نمی‌ره هِی بهونه می‌گیره»، «وَگی ورجه باهوشه می‌دونه چی بپوشه!» و «وَگی تو رختخوابه دوست نداره بخوابه» عنوان 6 جلد نخست این مجموعه 12 جلدی است که سال گذشته از سوی انتشارات افق منتشر شده بود.
 
سری دوم این مجموعه نیز شامل 6 جلد با عنوان‌های «وگی ساخت خونه‌ای خوب با میخ و اره وچوب»،‌ «وگی فوتبال بلده توی بازی گل زده»، «وگی تنها با خودش تو روز تولدش»، «وگی و بابا و مامان شام می‌رن به رستوران»، «وگی امشب تو خونه دوست نداره بمونه» و«وگی رفته مهمونی اردوی تابستونی» است. در هر کتاب وگی کار جدیدی انجام می‌دهد و به صورت غیر مستقیم پیامی را به مخاطب منتقل می‌کند.
 
 

جاناتان لاندن، شاعر و نویسنده‌ آمریکایی، تا به حال بیش از 100 کتاب برای کودکان نوشته است. او وقتی برای دو پسر کوچکش قصه می‌گفت فهمید که عاشق نوشتن برای بچه‌هاست.
 
ناصر کشاورز در سال 1341 در تهران متولد شد و فعالیت در ادبیات، به ویژه در بخش شعر کودک و نوجوان را از سال 1361 با همکاری با کیهان بچه‌ها آغاز کرد. کشاورز به ‌عنوان یکی از شاعران نوگرا و صاحب سبک در شعر کودک و نوجوان شناخته شده است. اولین شعر وی در سال 1365 با عنوان «من و مرغابی‌ها» منتشر شد. کشاورز از پرجایزه‌ترین شاعران کودک است. نشان «ماه طلایی» از جشنواره بزرگ ادبیات کودک و نوجوان به عنوان یکی از شاعران برگزیده 20 سال اخیر، جایزه «مداد کوتاه» و جایزه «مجله سلام بچه‌ها» از جمله این جوایز است. وی انتشار بیش از 160 عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودکان را در کارنامه‌اش دارد که از آن جمله می‌توان به آثاری مانند «تلخ و شیرین»، «از این طرف لطفا فقط هیس»، «پاتک به لحظه‌‌ها»، «گرگ و میش» و «کلیله و دمنه» اشاره کرد.
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات افق، سری دوم مجموعه 12 جلدی «وَگی ورجه» را با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت 80 هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها