یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
عرضه «قصه‌هایی که در چمدان جا نشدند» در کتاب‌فروشی‌ها

کتاب «قصه‌هایی که در چمدان جا نشدند» نوشته سپینود ناجیان از سوی نشر آموت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان «قصه‌هایی که در چمدان جا نشدند» نوشته  سپینود ناجیان طی روزهای گذشته از سوی نشر آموت روانه بازار نشر شد.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «راهی نداشت. می‌خواست بداند. انگشتم را روی بینی گذاشتم که یعنی یواش‌تر و گفتم: «ماجون برای رقابت با جاری‌هاش، می‌خواست بزرگ‌ترین کوفته رو برای پدربزرگم بپزه. توش به جای آلو یا تخم‌مرغ، یه جوجه‌ی درسته بذاره. واسه این‌که کوفته به اون بزرگی وا نره اون قدر می‌کوبدش روی تخته که یه لپه می‌پره توی چشمش.»

«کور می‌شه؟» و از چشم بدریخت و افتاده ماجون همه چیز پیدا بود. محسن تا سه‌تا پیچ بعد ساکت بود و بعد یک‌هو گفت: «خیلی شیزنه»»

این کتاب از ۱۳ داستان کوتاه تشکیل شده است. «ماه جان»، «ماهاگونی»، «تجریش ۶۶»، «حکایت شب اول قبر منصور»، «یخچال»، «سرِ بند»، «هم‌خواب‌بینی»، «تروآ»، «افسانه‌ی به لیران»، «بی‌بی و مهتاب»، «ثریا و دلقکش»، «مانیا» و «آن‌که هر پنج‌شنبه، ساعت شش زنگ می‌زند» نام داستان‌های کوتاه این کتاب است.

در یکی از داستان‌های این کتاب که «تجریش ۶۶» نام دارد، می‌خوانیم: «حالا همه رفته‌اند. عطر چای تازه دم از آبدارخانه بلند شده. تجریش در شب زیر این نورهای رنگارنگ چراغ‌های نئون و تابلوی مغازه حال و هوای دیگری دارد. صندلی را کشیده‌ام کنار پنجره. داوود با دو لیوان چای می‌آید کنارم. گوش‌هایم دارد سوت می‌کشد. یعنی انگار که گرفته باشد. یک صدای اضافه، یک همهمه را با صدای داوود می‌شنوم. نمی‌دانم به کدام دقت کنم. کدام را باور کنم.»

سپینود ناجیان متولد سال ۱۳۵۰ در تهران و دانش‌آموخته عمران و کارگردانی سینما است. او سال‌ها با مجله همشهری داستان همکاری داشت و پیش از چاپ این اثر، کتاب «سریرا، سیلویا و دیگران» را توسط نشر چشمه منتشر کرده است.

مجموعه داستان «قصه‌هایی که در چمدان جا نشدند» نوشته  سپینود ناجیان،‌ در ۱۱۹ صفحه در قطع رقعی به بهای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان با شمارگان ۵۵۰ نسخه از سوی نشر آموت منتشر شده است.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب به لینک زیر مراجعه کنید:
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها