سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
تحلیل «پدرخوانده‌ها» به قلم مفسر انگلیسی

کتاب «پدر خوانده» نوشته جان لوئیس، مفسر انگلیسی فیلم با ترجمه امین مدی از سوی انتشارات کتاب آمه منتشر شد. لوئیس در این کتاب سه‌گانه «پدر خوانده» اثر فرانسیس فورد کاپولا را تفسیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «پدر خوانده» نوشته جان لوئیس و ترجمه امین مدی شامل تفسیر سه‌گانه معروف فرانسیس فوردکاپولاست. این کتاب به سفارش «انستیتو فیلم بریتانیا» که یکی از معتبرترین نهادهای سینمایی جهان است، به مرحله نگارش درآمد. لوئیس در چهار فصل سه «پدر خوانده» را تفسیر و تحلیل کرده است که عناوین این فصول به ترتیب عبارتند از «من به آمریکا ایمان دارم»، «من به هالیوود ایمان دارم»، «من به مافیا ایمان دارم» و «من به ایتالیا ایمان دارم».

لوئیس در این کتاب به تحلیل‌های جامعه‌شناختی از سه فیلم «پدر خوانده» اقدام کرده و در آن دلیل موفقیت خیره‌ کننده این فیلم‌ها را شرح می‌دهد. تصاویر نماهای مهمی از فیلم‌ها که لوئیس درباره آن بحث می‌کند، به صورت رنگی در صفحات چاپ شده است. کتاب با کاغذ گلاسه مرغوب منتشر و به کتابفروشی‌ها راه یافته است.

کاپولا «پدرخوانده 1» را در سال 1972 با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته ماریو پوزو، نویسنده آمریکایی ایتالیایی تبار، با بازی مارلون براندو، آل پاچینو، دایان کیتن و جیمز کان کارگردانی کرد و در همین سال جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد. «پدر خوانده 2» نیز در سال 1974 ساخته و این فیلم نیز برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. «پدر خوانده 3» نیز در سال 1990 ساخته شد، اما نتوانست موفقیت‌های دو فیلم قبلی را تکرار کند.

«پدر خوانده» نوشته جان لوئیس و ترجمه امین مدی با شمارگان هزار و 500 نسخه، 128 صفحه و بهای 15 هزار تومان از سوی نشر آمه روانه کتابفروشی‌ها شده است. طراح جلد این کتاب ابراهیم حقیقی است. حقیقی این طرح را با استفاده از تصویر روی جلد نسخه VHS اصلی فیلم «پدرخوانده» منتشر شده در آمریکا طراحی است.

برای مطالعه فایل pdf نخستین صفحات این کتاب اینجا را کلیک کنید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها