دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
مجموعه‌اي 36 جلدي براي آشنايي با 14معصوم(ع) و پيامبران الهي

احمد بانپور از ترجمه مجموعه 36 جلدي «قلزوم» خبر داد و گفت: تاكنون 10 جلد از اين مجموعه كه هر مجلد آن ابعاد مختلف زندگي چهارده معصوم (ع) و پيامبران الهي را بررسي مي‌كند، به چاپ رسيده است و دو جلد ديگر آن نيز تا پايان سال جاري منتشر خواهد شد.\

مترجم مجموعه 36 جلدي «قلزوم» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: نسخه اصلي اين مجموعه به‌دست نورعلي شاه گنابادي به رشته تحرير درآمده كه در سه جلد نخست آن به تشريح ابعاد مختلف زندگي تمام پيامبران الهي از جمله آدم، الياس، نوح، ابراهيم و اسماعيل پرداخته است.

بانپور ادامه داد: مجلدهاي چهارم و پنجم اين مجموعه مذهبي به زندگي پيامبر اسلام(ص) اختصاص دارد و مخاطب در جلدهاي ششم و هفتم آن با زندگي امام علي(ع) آشنا مي‌شود.

مترجم كتاب «سنن‌النبي» تصريح كرد: مولف در مجلدهاي هشتم، نهم و دهم با شيوه زندگي فردي و اجتماعي ساير ائمه اطهار(ع) آشنا خواهد شد. البته زندگي امام حسين(ع) به صورت ويژه در جلدهاي پانزده تا بيست‌ و يكم اين مجموعه توضيح داده شده است.

وي افزود: مخاطب در مجلدهاي يازده و دوازده با انواع جنگ‌هاي پيامبر اكرم (ص) و شيوه نبردشان آشنا مي‌شود و جلدهاي سيزده و چهارده به جنگ‌هاي امام علي(ع) اختصاص دارند.

مترجم مجموعه 36 جلدي «قلزوم» احياي نسخه خطي و اصلي اين مجموعه كه در دست فرسودگي و فراموشي بود را از جمله اهداف ترجمه اين اثر برشمرد و گفت: سه جلد ديگر اين مجموعه تا نمايشگاه كتاب سال 1390 منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط