سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳
مراسم یادبود حسین آقابزرگ برگزار می‌شود

مراسم یادبود حسین آقابزرگ، از اعضای هیات امنای بنیاد فردوسی، پنج‌شنبه(19 اسفند) در مسجد حجت‌ابن الحسن(ع) برگزار می‌شود. همچنین مراسم یادبود دیگری یک‌شنبه(22 اسفند) در مسجد صاحب‌الزمان(عج) برای این استاد دانشگاه برپاست._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسین آقا بزرگ، از اعضای هیات امنای بنیاد فردوسی و از موسسان این بنیاد دوشنبه(16 اسفند) بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان عرفان درگذشت.

حسین آقابزرگ متولد سال 1327 و دارای مدرک دکترای شیمی از دانشگاه فلوریدا در گنزویل آمریکا و فوق دکترای شیمی معدنی از دانشگاه فلوریدای آمریکا، از اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت معلم تهران بوده است. وی همچنین از سال 1983 تا 1984، استادیار دانشگاه مرسرجورجیای آمریکا بود.

طی آخرین آمار رسمی موسسه جهانی اطلاعات علمی(ISI) در سال 2010 آقابزرگ با دارا بودن 250 مقاله علمی پژوهشی در نشریه‌های معتبر داخلی و خارجی در جمع یک درصد نخست پژوهش‌گران جهان در رشته‌های گوناگون علمی قرار گرفت و از برترین دانشمندان بین‌المللی شناخته شد.

مراسم یادبود حسین آقابزرگ پنج‌شنبه(19 اسفند) از ساعت 15 و30 دقیقه تا 17 در مسجد حجت‌ابن الحسن(ع) واقع در سیدخندان، ابتدای خیابان سهروردی شمالی برگزار می‌شود.

همچنین مراسم یادبود دیگری برای این عضو هیات امنای بنیاد فردوسی، یک‌شنبه(22 اسفند) از ساعت 15 تا 16 و 30 دقیقه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) واقع در خیابان دولت، خیابان اختیاریه جنوبی برپا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط