سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
«شعر ماندگار زنان شاعر» بررسی می‌شود

بیستمین نشست از سلسله نشست‌های «انجمن شعر زنان تهران» پنج‌شنبه (28 بهمن) پیرامون موضوع بررسی «شعر ماندگار زنان شاعر معاصر» برگزار می‌شود.\

معصومه باغیان، مسوول برگزاری جلسات ماهیانه شعر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در این جلسه علاوه بر شعرخوانی حاضران در نشست، دلایل موثر در ماندگاری شعر شاعران زن معاصر با حضور غزل تاجبخش و هوروش نوابی بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که از دیدگاه او چه عواملی سبب ماندگاری شعر می‌شود اظهار داشت: معتقدم ماندگاری شعر به زمان و دورانی که شاعر در آن زندگی می‌کند بستگی دارد. به عنوان مثال در برخی از قرن‌ها قالب و در زمان‌های دیگر محتوا در ماندگاری شعر موثر بوده است.

این شاعر افزود: به‌نظر من در حال حاضر آنچه مخاطب عام می‌پسندد و با آن ارتباط برقرار می‌کند سبب ماندگاری شعر می‌شود.

ناهید یوسفی، لیلا کردبچه، آرزو خمسه، مریم افضلی، ساغر شفیعی، سیمین‌ وحیدی و مرضیه رحمانی و مهری محبی از اعضای فعال این جلسات هستند كه در نشست‌های ماهیانه انجمن به طور دایم حضور می‌یابند.

پس از برگزاری دومین کنگره شعر زنان كه توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت و با همکاری مرکز امور بانوان شهرداری تهران برگزار شده بود انجمن شعر زنان تهران تصمیم به برگزاری این سلسله نشست‌ها گرفت.

این جلسات، پنج‌شنبه آخر هر ماه در محل موسسه هنر و رسانه اردیبهشت با حضور شاعران پیشکسوت، جوان و علاقه‌مندان به شعر برگزار می‌شود.

از جمله برنامه‌های این نشست می‌توان به شعرخوانی، نقد و بررسی اشعار و اظهارنظر درباره انتخاب موضوع جلسات آینده اشاره كرد.

بیستمین نشست ماهانه «شعر زنان تهران» پنج‌شنبه (28 بهمن) از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 18 در موسسه هنر و رسانه اردیبهشت واقع در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان طالقانی، جنب سینما فلسطین، خیابان برادران مظفر(صبا)، کوچه صفا، شماره سه، واحد یک برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط