چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
«زن، شعر، اندیشه» بررسی می‌شود

نشست پنج‌شنبه (29 مهر) از سلسله نشست‌های انجمن «شعر زنان تهران» به بررسی موضوع «زن، شعر، اندیشه» اختصاص دارد._

معصومه باغیان، مسوول برگزاری جلسات ماهیانه شعر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: در این نشست غزل تاج‌بخش حضور دارد و درباره موضوع «زن، شعر، اندیشه» به سخنرانی می‌پردازد.

وی افزود: تاج‌بخش در کارنامه ادبی خود کتابی تحقیقی با همین عنوان دارد و در نشست فردا نیز درباره اندیشه زن و شعر صحبت می‌کند.

غزل تاجبخش متولد سال 1321 در بروجرد و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است. از مهر سال 1360 انجمن ادبی غزل را تشکیل داد و در حال حاضر نیز مسوولیت آن‌را برعهده دارد.

«خانه ام ابیها»، «آدمک‌ها»، «دوست نادیده»، «بر بال‌هاى پرواز»، مجموعه شعرهاى «مامون ـ غزل باران‌هاى سنگى» و «شبدرهاى چهاربرگ» و كتاب «قلم‌ها و سایه‌ها»(تحقیقى درباره زندگى حضرت زهرا (س) و كتاب تحقیقى «زن، شعر و اندیشه» از جمله آثار منتشر شده این شاعر هستند.

ناهید یوسفی، هوروش نوابی، لیلا کردبچه، آرزو خمسه، مریم افضلی، ساغر شفیعی، سیمین وحیدی و مرضیه رحمانی از اعضای فعال این جلسات هستند كه در نشست‌های ماهیانه این انجمن به طور دایم حضور می‌یابند.

پس از برگزاری دومین کنگره شعر زنان كه توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت و با همکاری مرکز امور بانوان شهرداری تهران برگزار شده بود انجمن شعر زنان تهران تصمیم به برگزاری این سلسله نشست‌ها گرفت.

این جلسات، پنج‌شنبه آخر هر ماه در محل موسسه هنر و رسانه اردیبهشت با حضور شاعران پیشکسوت، جوان و علاقه‌مندان به شعر برگزار می‌شود.

از جمله برنامه‌های این نشست می‌توان به شعرخوانی، نقد و بررسی اشعار و اظهارنظر درباره انتخاب موضوع جلسات آینده اشاره كرد.

نشست ماهیانه «شعر زنان تهران» عصر فردا پنج‌شنبه (29 مهر) از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 18 در موسسه هنر و رسانه اردیبهشت واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، جنب سینما فلسطین، خیابان برادران مظفر (صبا)، کوچه صفا، شماره سه، واحد یک برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط