چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
روند جشنواره شعر فجر تکاملی بوده است

قربان ولیئی با بیان این‌که جشنواره شعر فجر هر سال کامل‌تر و پیشرفته‌تر از سال قبل بوده است، از این جشنواره به عنوان پایگاهی برای شاعران سراسر کشور یاد کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، ولیئی گفت: این جشنواره پایگاهی برای محک‌زدن توانمندی‌های ساختاری و محتوایی شاعران سراسر کشور است و چراغ شعر را در این مرز و بوم روشن نگه می‌دارد.

وی خواستار تقویت بخش ملی این جشنواره شد و تاکید کرد: زمانی‌که یک جشنواره توانایی جذب تمامی شاعران از نحله‌های مختلف فکری و ساختاری را داشته باشد و در درون مرزهای کشور ریشه بدواند، خواه ناخواه ظرفیت فراملی و بین‌المللی نیز پیدا می‌کند.

این شاعر با اشاره به جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و کتاب فصل افزود: اگرچه این جایزه‌ها به شعر نیز بی‌توجه نیستند؛ اما تمرکز ویژه‌ای هم بر این بخش ندارند و ضروری بود که جشنواره‌ای ویژه شعر تاسیس و راه‌اندازی شود.

وی در پایان با بیان این‌که هیچ گروه سنی از شاعران نباید ممنوعیتی برای حضور در این جشنواره داشته باشند توضیح داد: به گمان من چنان‌چه کتاب‌های شعر منتشر شده هر سال در هر دوره از جشنواره شعر فجر ارزیابی شوند نتیجه‌های حاصله می‌تواند شاخص فعالیت‌های شعری یک ساله کشور را نمایان کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط