سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲
بخش نثر ادبی به جشنواره شعر فجر افزوده شود

عبدالرحیم سعیدی‌راد، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر، از نثر ادبی به عنوان برادر شعر یاد کرد و خواستار افزوده شدن این بخش به سایر بخش‌های رقابتی جشنواره شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، سعید‌ی‌راد گفت: برگزاری جشنواره شعر فجر بستر مناسبی برای شاعران سراسر کشور ایجاد می‌کند که آن‌ها خود را در یک رقابت ملی محک بزنند.

وی با اشاره به حضور چشمگیر شاعران جوان در این جشنواره تصریح کرد: طبیعی است که رقابت اصلی و جدی نیز میان همین گروه صورت می‌گیرد و این یکی از نکات مثبت این جشنواره است که موجب تحرک در فضای شعر کشور می‌شود.

سعیدی‌راد پرهیز از داوری‌های یک‌سویه و توجه به تمامی جریانات ادبی کشور را موجب اثرگذاری بیشتر جشنواره دانست و از داوران خواست که به این مسائل توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: من به عنوان فردی که از نزدیک با این جشنواره در ارتباط هستم شاهد حضور داورانی برجسته از تمامی قشرها و نسل‌ها بوده‌ام و به همین سبب انتخاب‌های آن‌ها را انتخاب شایسته‌ترین استعدادهای ادبی کشور می‌دانم.

عضور شورای سیاست‌گذاری شعر فجر به حضور پیشکسوتان عرصه سینما در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اشاره کرد و گفت: این اتفاق خجسته که موجب اعتلای سینمای کشور می‌شود می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب در جشنواره شعر فجر نیز مدنظر باشد. 

وی در پایان یادآور شد: با‌توجه به ظرفیت بالای نثر ادبی در کشور امیدوارم که این بخش اثرگذار نیز به عنوان یکی از بخش‌های اصلی به جشنواره شعر فجر افزوده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط